عجایب فنلاند چیستند؟ همه چیز درباره عجایب فنلاند

کشور فنلاند برای چندین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده و توسط کسانی که برای تعطیلات به آنجا سفر کرده‌اند به عنوان یک شگفتی واقعی شناخته می‌شود. جنگل‌های انبوه، پارک‌های ملی و دریاچه‌های زیبا، فنلاند را به پناهگاهی برای دوست‌داران طبیعت تبدیل کرده است شفق‌های قطبی مسحورکننده برای مسافران حیرت‌آور است. اگر یک مسافر با تجربه یا حتی یک ماجراجوی تازه کار هستید، بدون شک شما با عجایب فنلاند لحظات خوشی را خواهید داشت. در این مقاله از فنلاندکیو برخی از باشکوه‌ترین عجایب فنلاند را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

پارک ملی نووکسیو

پارک ملی نووکسیو یکی از زیباترین پارک‌های ملی فنلاند است که یکی از زیباترین مناظر طبیعی فنلاند را به خود اختصاص داده است. بازدید از پارک ملی نووکسیو یک راه عالی برای ارتباط با طبیعت و فرار از هیاهوهای یک شهر بزرگ است. می‌توانید از طریق حمل و نقل عمومی فنلاند که یکی از مطمئن‌ترین روش های سفر در داخل کشور است، به راحتی به این پارک سفر کرده و از آن لذت ببرید.

این پارک مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های کمپینگ متعدد را به همراه مناطق جنگلی پرجمعیت در کنار دریاچه صخره‌ای ارائه می‌کند. هنگام پیاده روی در مسیرهای طبیعت گردی، ماهیگیری، قایق رانی، پیاده روی و چیدن انواع توت‌ها را امتحان کنید یا در جنگل قدم بزنید. نووکسیو ممکن است مکان مورد علاقه کسانی باشد که به دنبال آرامش در طبیعت و فعالیت‌های خارج از منزل هستند.

پارک ملی نووکسیو
پارک ملی نووکسیو

آبشارهای یخ زده، دره کورووما

دره کورووما در فنلاند واقعاً دیدنی است. طول این دره چند مایل و عرض آن صدها متر است. بازدید از این دره و دیدن آبشارهای خیره کننده درون آن فرصتی شگفت انگیز برای شما خواهد بود. Korouoma یک دره شکسته است که از صخره‌های بلند و نهرهای کوچک آب سرد تشکیل شده است که در نهایت به آبشارهای زیبا ختم می‌شوند. این نهرها در زمستان‌ها به آبشارهای یخ زده در اندازه‌ها و شدت‌های مختلف تبدیل می‌شوند. آنها یک شگفتی طبیعی هستند و ارزش بازدید شما را خواهند داشت. اگر مشتاق یخ‌نوردی هستید، این منطقه یک مکان عالی برای کوهنوردی شماست. دره کورووما نه تنها یک مکان محبوب برای کوهنوردان در کشور، بلکه برای جویندگان هیجان در سراسر جهان است.

آبشارهای یخ زده، دره کورووما
آبشارهای یخ زده، دره کورووما

پارک ملی کولی

پارک ملی کولی مشرف به دریاچه پیلینن است که منظره طبیعی خاص و باشکوهی را ایجاد می‌کند. این منظره توسط نقاشان در قرن نوزدهم کشف شد و از آن زمان در بسیاری از آثار هنری مهم از نظر فرهنگی به آن اشاره شده است. این دریاچه در شمال کارلیا واقع شده که با روسیه در شرق فنلاند هم مرز است. کولی مقصد مناسبی برای کوهنوردان است. این پارک از سرزمین‌های شگفت انگیز زمستانی در جنوب تا سنگ‌های باستانی با قدمت بیش از 2.6 میلیون سال امتداد دارد. کولی همچنین فرصتی برای اسکی در سراشیبی در چندین استراحتگاه ارائه می‌دهد. بیشتر گردشگران گردش با اسب را ترجیح می‌دهند که گزینه‌ای عالی برای کسانی است که علاقه‌ای به پیاده روی یا اسکی ندارند. مناظر تماشایی ارائه شده توسط پارک ملی کولی، نقاشان، عکاسان و دوست‌داران طبیعت را از سراسر جهان جذب می‌نماید. آرامش پارک ملی کولی در نوع خود بی نظیر است. در زمستان پارک ملی کولی با پیست‌های اسکی به طول 800 تا 1500 متر (2600 تا 4920 فوت) به یک پیست اسکی عظیم تبدیل می‌شود.

پارک ملی کولی
پارک ملی کولی

پارک ملی Pallas-Yllästunturi

سومین پارک ملی بزرگ کشور در لاپلند است که می‌توانید در آن پیاده روی کرده، اسکی کنید و حیوانات را در طبیعت ببینید. زنجیره‌ای از کوه‌های درون پارک تقریباً 97 کیلومتر (60 مایل) امتداد دارد و صرف نظر از زمان سال، ارزش بازدید شما را دارند. مناظر آبشار پالاستونتوری، پیست اسکی Ylläs و دهکده سنتی لاپلند به نام Hetta که باید حتما ببینید. می‌توان گفت جادویی ترین و زیباترین منظره جهان می‌تواند در شب‌های تاریک، زمانی که نورهای شمالی آسمان را رنگ می‌کند، رخ دهد.

پارک ملی Pallas-Yllästunturi در سطح جهانی به دلیل هوای بسیار خوب خود مشهور بوده و به راحتی می‌توان آن را در لیست عجایب فنلاند قرار داد. چشم انداز این پارک به دلیل جنگل‌های سرسبز و آبشارهای مختلف شناخته شده است. دریاچه Pallasjärvi یک مکان توریستی محبوب است زیرا آب های شفاف آن منعکس کننده آبشارهای Pallastunturi بوده و مناظر زیبایی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کنند. جنگل‌ها به کل پارک یک عنصر افسانه‌ای می بخشند که درختان بلند و کهنسال، گیاهان محلی و رنگ های طبیعی پر جنب و جوش کمک بیشتری به آن می‌کنند. این پارک ملی یک نقطه محبوب برای اسکی و پیاده روی در مسیرهای طبیعی است که بسته به زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید، حتی ممکن است این شانس را داشته باشید که زیر آسمان زیبا بنشینید و شاهد شفق‌های قطبی معروف جهانی بالای سر خود باشید.

پارک ملی Pallas-Yllästunturi
پارک ملی Pallas-Yllästunturi

دریاچه سایما

در طول تابستان فنلاندی‌ها دوست دارند تا آنجا که ممکن است از شهرهای شلوغ فرار کرده و در طبیعت وقت بگذارند. بسیاری از فنلاند‌ها در کنار دریاچه‌های آرام وقت گذارنده و روزها را به چیدن انواع توت‌ها، قایق‌رانی، ماهی‌گیری، شنا و لذت بردن از بیرون می‌گذرانند. دریاچه سایما بزرگترین دریاچه فنلاند، چهارمین دریاچه بزرگ در اروپا و دارای طولانی‌ترین خط ساحلی جهان است. این دریاچه هزارتویی منحصر به فرد است که از آب‌ها و جزایر بی شماری تشکیل شده و بیشتر آن‌ها هنوز کشف نشده‌اند. برای تجربه این شگفتی طبیعی می‌توانید در این آب‌های زیبا به اسکی، دوچرخه سواری، کمپ، ماهی، قایق سواری و حتی شنا بپردازید.

دریاچه سایما
دریاچه سایما

پارک ملی اولانکا

پارک ملی اولانکا به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی طبیعت را در کنار و آبشارهای باشکوه ببینید. این منطقه طبیعت خارق‌العاده‌ای داشته و دامنه‌های صخره‌ای، زمین‌های سرسبز، نخلستان‌ها و جویبارهای پرابی را در خود جای داده است. در این پارک ملی فراوانی گونه‌های طبیعی را خواهید دید که در اطراف دریاچه رشد می‌کنند. این منطقه یک نقطه محبوب قایق رانی و همچنین یکی از بهترین تجربه‌های کوهنوردی برای کسانی است که دوست دارند یک پیاده‌روی طولانی و آرام داشته باشند. مسیری را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کرده و در کناره‌های رودخانه، مراتع مسحورکننده و مناظر ناهموار قدم بزنید.

پارک ملی اولانکا
پارک ملی اولانکا

ساحل ییتری

Yyteri نه تنها زیباترین ساحل فنلاند است، بلکه یک شگفتی طبیعی در این کشور به خصوص در طول تابستان است. تپه‌های شنی آن در میان گردشگران و خود فنلاندی‌ها بسیار محبوب بوده و این بهشت ​​برای علاقه‌مندان به ورزش های آبی و ساحلی بهترین مکان است. به طور کلی این ساحل بهترین مقصد موج سواری در فنلاند محسوب می‌شود. طبیعت نقش مهمی در سبک زندگی مردم فنلاند دارد. در طول تابستان، خورشید در تمام شب بیدار مانده و روزهای طولانی تجربه انواع تفریحات مانند شنا، کمپینگ و پیاده‌روی را امکان‌پذیر می‌کند. در ماه‌های تاریک، درختان پر از برف شده و سراسر منطقه را تفریحات زمستانی پر می‌کند. بدون شک این ساحل جز عجایب فنلاند است که ارزش بازدید را خواهد داشت.

Yyteri خانه طولانی‌ترین ساحل فنلاند است که 6.5 کیلومتر (4 مایل) در ساحل غربی بالتیک امتداد دارد. رویدادها و اجتماعات عمومی زیادی در طول فصل در ساحل برگزار می‌شود. از دیگر جاذبه های این منطقه می‌توان به آبگرم و زمین گلف اشاره کرد. این ساحل میزبان بزرگترین جشنواره جاز هم هست.

ساحل ییتری

راومای قدیمی

اگر اهل معماری هستید، راومای قدیمی باید در لیست مکان‌های دیدنی باشد که قصد دارید از آن‌ها سر بزنید. این شهر که در خلیج بوتنیا و در قلب شهر غربی راوما واقع شده است، میراث جهانی یونسکو و بزرگترین شهر چوبی در کشورهای شمال اروپا است. قدمت خانه‌ها، رستوران‌ها، بوتیک‌ها و کافه‌های رنگارنگ به قرن‌های 18 و 19 بازمی‌گردد. در زمستان، پس از باریدن برف، 600 ساختمان چوبی راوما را به شهری افسانه‌وار تبدیل می‌کنند.

راومای قدیمی
راومای قدیمی

قلعه سومنلینا فنلاند

قلعه سومنلینا فنلاند یک قلعه دریایی در هلسینکی است که قدمت این قلعه به قرن 1700 برمی‌گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. یک کشتی عمومی ۱۵ دقیقه‌ای بین میدان بازار اصلی و قلعه سومنلینا چندین بار در ساعت رفت و آمد می‌کند. این قلعه دارای مناظر زیبایی از دریا است و بسیاری از مردم محلی اغلب فقط برای قدم زدن در جاده‌های سنگفرش شده و لذت بردن از پیک نیک در چمن‌ها و سواحل سنگی از این جزیره دیدن می‌کنند.

قلعه سومنلینا فنلاند
قلعه سومنلینا فنلاند

قله هالتی

می‌توانید بلندترین قله فنلاند را در Halti کشف کنید. کوهی با مناظر صخره ای زیبا، واقع در لاپلند که با نروژ مرز مشترک دارد. بومیان لاپلند این کوه 1323 متری (4341 فوت) را مکانی مقدس می‌دانند. کوه در وسط بیابان است و هتلی در راه نیست پس حتما چادر به همراه داشته باشید و در فصل زمستان به دیدن این قله نروید.

قله هالتی
قله هالتی

Kilpisjärvi

با وجود کوچک بودن Kilpisjärvi یکی از بزرگترین روستاهای شهرداری Enontekiö در لاپلند است و جزو عجایب فنلاند. جذاب‌ترین جاذبه جایی است که مرزهای فنلاند، سوئد و نروژ به هم می‌رسند. کوه سانا که بخشی از رشته کوه های اسکاندیناوی است و دریاچه کیلپیسیاروی در زیر آن زیباترین نقاط روستا هستند که در هر چهار فصل، کوهنوردان و گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

Kilpisjärvi
Kilpisjärvi

این عجایب فنلاند لحظات شگفت انگیزی را برای شما رقم خواهند زد و بهتر است در برنامه سفر خود حتما بازدید از آن‌ها را در نظر بگیرید. علاوه بر این موارد خود طبیعت فنلاند و زندگی مردم آن شگفتی‌های زیادی برای کشف دارد که در طول سفر شما را مجذوب خود خواهند کرد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *