دبیرستان ها و هنرستان های شهر Rautjärven

Rautjarven یکی از شهرهای کشور فنلاند است. این شهر در استان فنلاند جنوبی واقع شده و بخشی از منطقه کارلیای جنوبی است. این شهر 3092 نفر جمعیت دارد و مساحت آن 401.89 کیلومتر مربع است که 50.25 کیلومتر مربع آن را آب تشکیل می‌­دهد. تراکم جمعیت 8.79 نفر در هر کیلومتر مربع است. شهر Rautjarven سرشار از جاذبه های گردشگری و طبیعی در کنار هوای پاک و مناظر زیبا مقصد جذابی برای گردشگران و دوست داران طبیعت است.

جاذبه های طبیعی و گردشگری Rautjarven

از جاذبه های گردشگری و طبیعی شهر می­‌توان به ماهیگیری و شنا در Simpelejärvi و Hiitolanjoki و دوچرخه سواری در منطقه Simpele اشاره کرد. همچنین یک تیم فوتبال محلی فعال و یک تیم برای ورزشکاران وجود دارد. زمین فوتبال و زمین ورزشی در کنار مدرسه قرار دارد. در زمستان یک شبکه پیست اسکی خوب، امکان اسکیت روی یخ و یک پیست اسکی کوچک برای علاقه مندان را فراهم می­آورد.

نظام آموزشی فنلاند

سیستم آموزشی فنلاند شامل آموزش در دوران کودکی، آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، تحصیلات متوسطه و آموزش عالی است. در فنلاند آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه رایگان است. بیشتر تحصیلات عالی نیز رایگان است. فنلاند قصد دارد به همه دسترسی یکسان به آموزش با کیفیت بدهد. آموزش و مراقبت از دوران کودکی به فعالیت های آموزشی برای کودکان خردسال اشاره دارد. آموزش در دوران کودکی در شهرداری ها در مهدکودک دولتی یا مهدکودک های خانوادگی سازماندهی می‌­شود.

آموزش پیش دبستانی یک سال طول کشیده و زمانی که کودک شش سال دارد شروع می‌­شود. آموزش پیش دبستانی برای همه کودکان اجباری است. آموزش ابتدایی یا مدرسه جامع، پایه های 1 تا 9 را پوشش می‌­دهد و معمولاً در هفت سالگی کودک آغاز می‌­شود. آموزش پایه برای همه کودکان اجباری است. تحصیلات متوسطه به معنای دبیرستان یا مدرسه حرفه ای است. دبیرستان مکانی برای مطالعه دروس عمومی و آمادگی برای تحصیلات عالی است. مدرسه حرفه ای شما را برای یک حرفه آماده می­‌کند.

مدارس شهر Rautjarven

در فنلاند، بدون توجه به اندازه و مکان مدرسه، کیفیت مدارس کاملاً برابر است. بر خلاف لیست رتبه بندی مدارس در کشورهای دیگر، بهترین مدارس در فنلاند نزدیک ترین مدارس محلی هستند. همه دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های آموزشی نوآورانه با معلمان دارای گواهینامه کارشناسی ارشد تحصیل خواهند کرد که به آنها اجازه می‌دهد ذهنیت رشد و کارآفرینی داشته باشند. این برنامه فوق العاده دبیرستان برای همه دانش آموزان کاملاً رایگان است. دبیرستان های Rautjarven دانش آموزان را قادر می‌­سازد تا تحصیلات متوسطه را در محل زندگی خود تکمیل کنند. تصمیم گیرندگان محلی حفظ دبیرستان خود را امری مهم برای کل شهر می­‌دانند.

شهر Rautjärven
شهر Rautjärven

برنامه های مطالعاتی و چارت آموزشی

برنامه درسی به دروس اجباری، تخصصی و کاربردی تقسیم می‌­شود. برنامه درسی در دبیرستان ها شامل 38 درس است که پیرامون موضوعات زیر تنظیم شده است: زبان مادری و ادبیات (فنلاندی یا زبان ملی دیگر)، زبان خارجی، زبان خارجی دوم، مطالعات محیطی، مدنی، دین یا اخلاق، تاریخ، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، جغرافیا، تربیت بدنی، موسیقی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و اقتصاد خانگی. آموزش زبان کمتر از یک سوم زمان آموزشی در مدارس جامع تشکیل می­‌دهد. علوم و ریاضیات در دبیرستان ها بیش از یک سوم زمان آموزشی را تشکیل می‌دهد. این یک تغییر جزئی در زمان آموزشی در مدارس جامع است.

آموزش در علوم اجتماعی و انسانی حدود 18 درصد از زمان آموزشی را شامل شده و 16 درصد باقی مانده از زمان آموزشی بین هنر، تربیت بدنی و سایر دروس از جمله دین یا اخلاق تقسیم می‌گردد. دانش آموزان در طی مدت 2 تا 4 سال موظف به گذراندن 150 واحد هستند. پس از تکمیل آن، دانش‌آموزان فرصتی برای دسترسی رایگان به آموزش عالی معتبر جهانی دارند، یا دانش‌آموزان می‌توانند زودتر تحصیل در دبیرستانی را انتخاب کنند که مسیر مستقیمی را به دانشگاه ارائه می‌دهد. برنامه دبیرستان انعطاف پذیر است، پس از فارغ التحصیلی، همیشه مسیرهای باز برای هر دانشجویی برای گرفتن اقامت دائم و تبدیل شدن به یک شهروند فنلاند وجود دارد.

خدمات و امکانات رفاهی مدارس شهر Rautjarven

دبیرستان‌های شهر برای دانش آموزان خارجی اقامت رایگان ارائه می­‌دهد. آپارتمان‌ها واحدهای مشترک برای 2-3 دانش آموز با اتاق خواب خصوصی، آشپزخانه مشترک و حمام مشترک هستند. تحصیل در دبیرستان‌های Rautjarven رایگان است. مدرسه یک لپ تاپ و کتاب‌های مدرسه را برای استفاده در زمان تحصیل ارائه می­‌دهد. ناهار در مدرسه در روزهای مدرسه به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

اجاره آپارتمان در سطح شهر 300 یورو در ماه و قابل اشتراک است. همچنین ظرفیت برخی کلاس‌ها 5 تا 10 دانش آموز است. برای دانش آموزان و دانشجویان جویای کار نیمه وقت پیشنهاد برای رفتن به Lappeenranta برای کار در تابستان وجود دارد.

از آپارتمان ها تا مدرسه 5 دقیقه پیاده روی است. فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه در مرکز شهر واقع شده و 10 دقیقه پیاده تا آپارتمان فاصله دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس درست بیرون آپارتمان‌ها و ایستگاه قطار 20 دقیقه پیاده راه دارد. دانش آموزان می­‌توانند در Rautjarven از ایستگاه قطار Simpele استفاده کنند که در 1.7 کیلومتری مدارس قرار گرفته است.

از دیگر مزایای مدارس می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • مدارس کوچک با حدود 40 دانش آموز
  • نتایج عالی در امتحانات نهایی به دلیل حجم کم گروه
  • همکاری نزدیک با دانشگاه Lappeenranta (LUT) و دانشگاه Jyväskylä
  • معلمان ظرفیت کلاس‌های خصوصی و تدریس خصوصی در صورت نیاز را دارند.
  • استعدادهای جدی ورزشی می‌توانند در آکادمی ورزش استان کارلیای جنوبی حضور یابند.

 

خدمات و امکانات رفاهی مدارس شهر Rautjarven 
خدمات و امکانات رفاهی مدارس شهر Rautjarven

کلام آخر

آموزش فنلاند در مقایسه با هر سیستم آموزشی مدرن در سایر کشورهای توسعه یافته برجسته است. فنلاند نام خود را با 1% از دانشگاه‌های رتبه‌بندی جهانی و رتبه اول به عنوان شادترین کشور جهان برجسته کرده است. از این رو، دانش آموزان در فنلاند مطمئن خواهند بود که دسترسی رایگان به استانداردهای آموزشی در سطح جهانی داشته و از شادترین زندگی خود در جهان لذت ببرند.

فنلاند یکی از ارزشمندترین کشورها برای زندگی است که بر سطح بالایی از برابری و آزادی در مدرسه و جامعه و بالاترین استاندارد زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا را دارد. فنلاند همچنین به عنوان یکی از مبتکرترین کشورها، امن ترین کشور برای سفر، سبزترین کشور با بهترین کیفیت هوا شناخته می­‌شود. دبیرستان در فنلاند یک شروع عالی برای اهداف آینده هر دانش آموزی خواهد بود. شهر Rautjarven با سطح کیفی بالایی که در مکان های آموزشی خود دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که بدنبال محیطی زیبا و سرشار از نشاط و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هستند.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *