شهر Salla فنلاند

دبیرستان ها و هنرستان های شهر Salla فنلاند

تحصیل در دبیرستان و دانشگاه‌های فنلاند تجربه‌ای است که مثل آن را در هیچ کشور دیگری پیدا نخواهد کرد زیرا این کشور علاوه بر طبیعت بکر، دارای یک سیستم آموزشی قوی است که دانش آموزان را به سمت اینده‌ای روشن هدایت می‌کند. بر اساس یک مطالعه بین المللی بزرگ و دقیق، فنلاند چهارمین کشور برتر جهان است. با توجه به شاخص توسعه اجتماعی (SPI)، فنلاند از نظر آزادی عقیده، سواد و کیفیت محیطی موفق بوده است. مطالعه بین المللی دیگری نشان داد که فنلاندی‌ها شادترین ملت جهان هستند و این لقب برای چندین سال با کشور فنلاند باقی مانده است. شهر Salla فنلاند یکی از شهرهایی است که می‌تواند میزبان تحصیل شما باشد.

سیستم آموزشی فنلاند

سیستم آموزشی فنلاند به حدی موفق است که کشورهای زیادی در تلاش هستند بتوانند مشابه این سیستم را در کشور خود پیاده کرده و به سطح علمی دانش آموزان کمک کنند. از نظر سواد و بار علمی، فنلاند رتبه اول را در جهان دارد و مدارس آن جز بهترین مدارس دنیا به شمار می‌رود. اساس سیستم آموزشی فنلاند بر پایه برابری افراد است، به همین دلیل کیفیت آموزش در تمامی مدارس آن یکسان بوده و همه دانش آموزان به امکانات مشابهی دسترسی دارد.

سیستم آموزشی فنلاند به جای تمرکز بر معلم در کلاس، دانش آموزان را نیز درگیر درس می‌کند. به جای آنکه معلم صحبت کرده و دانش آموز در پایان ترم، از روی جزوه خود نمره کسب کند، دانش آموزان از همان شروع ترم تحصیلی با مباحث کلاسی درگیر شده و بسیار از مطالب را با کار تیمی یاد می‌گیرند. البته قابل به ذکر است که در تمامی ساعات مدرسه یک معلم برای راهنمایی و رفع مشکلات دانش آموزان حضور خواهد داشت.

معرفی شهر Salla فنلاند

یکی از زیباترین و خاص‌ترین شهرهای کشور فنلاند، شهر Salla است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. در زمستان می‌توانید در سالا اسکی کرده، به سافاری بروید و شفق قطبی را ببینید. در ماه‌های آفتابی تابستان می‌توانید به گوزن شمالی در سالا نزدیک شوید و آرامش جادویی این منطقه را تجربه کنید.

معرفی شهر Salla فنلاند
معرفی شهر Salla فنلاند

قایق رانی در شهر Salla فنلاند

رودخانه‌ای در اطراف سالا وجود دارد که مکان مناسبی برای کایاک سواری است. با قایق سواری در این منطقه از صخره‌های مرتفع، درخت‌هایی که روی رودخانه خم شده‌اند و تپه‌های زیبا در دل طبیعت دیدن کنید. در همین حال ممکن است با گوزن شمالی و روبرو شده و آن‌ها را از نزدیک ببینید. اگر به دنبال مسیر آرام‌تری هستید، می‌توانید از مسیرهای مشخص سالا عبور کنید که برای سواری آرام در نظر گرفته شده‌اند.

پیاده روی در پارک ملی اولانکا

پارک ملی اولانکا یک زیستگاه طبیعی است که از انواع درختان سوزنی برگ، بوته و گیاهان خوراکی تشکیل شده است. این پارک ملی در سال 1992 تاسیس شد و دقیقاً بین کوسامو، سالا و مرز روسیه قرار دارد. در ابتدا سامی‌ها در اولانکا ساکن بوده و در اواخر قرن هفدهم، فنلاندی‌ها در این منطقه ساکن شدند. شکار، ماهی‌گیری و کشاورزی به روش سنتی انجام می‌شد و به همین دلیل است که امروزه می‌توانید کلبه های چوبی قدیمی، سدها مختلفی را ببینید که برای این کارها استفاده می‌شدند. پارک ملی اولانکا مکانی زیبا برای پیاده روی و کمپینگ است.

پیاده‌روی در منطقه حفاظت شده مالتیو

مالتیو یک زیستگاه طبیعی است که گونه‌های پرندگان و شکارچیان زیادی در آن زندگی می‌کنند. این مکان برای مطالعات و تحقیقات علمی استفاده شده و بازدید از آن رایگان نیست. برای ورود به منطقه حفاظت شده طبیعی مالتیو نیاز به مجوز دارید. زمانی که می‌خواهید تحقیق کنید یا زمانی که می‌خواهید از اکوسیستم خاص آن عکس بگیرید، باید این مجوز را دریافت کنید.

پارک گوزن شمالی سالا

در پارک Salla Reindeer شما به حیوانات نمادین لاپلند نزدیک شده و حس خوبی از دیدن آن‌ها خواهید داشت. احتمالاً هیچ کجا نمی‌توانید به اندازه این مکان به گوزن شمالی نزدیک شوید. ده‌ها گوزن شمالی در پارک گوزن شمالی سالا زندگی می‌کنند. می‌توانید پیاده یا با ون به عمق جنگل بروید و از مناظر بکر و دست نخورده منطقه لذت ببرید. اگر پنج کیلومتر طی کنید، تعدادی خانه چوبی سامی خواهید دید که در اطراف آن‌ها گوزن‌های زیبای فنلاندی زندگی می‌کنند. به عنوان یک بازدیدکننده می‌توانید سعی کنید به گوزن‌های شمالی غذا بدهید. پیاده روی‌های مختلفی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در جنگل قدم زده و به دنبال گوزن شمالی بگردید.

دوچرخه‌سواری در کوهستان

طبیعت اطراف سالا سرسبز و زیبا است که نشان می‌دهد برای دوچرخه سواری ایده‌آل است. می‌توانید دوچرخه کوهستان را در بخش پذیرش محل اقامت خود کرایه کنید و سپس در مسیرهای ویژه دوچرخه کوهستان پیش روید. این مسیر مستقیماً از دهکده شروع شده و شما را از طریق جاده‌های پرپیچ‌وخم از میان جنگل‌های پر درخت به مناطق مرتفع هدایت می‌کنند.

پارک گوزن شمالی سالا
پارک گوزن شمالی سالا

معرفی دبیرستان شهر Salla فنلاند

هدف از آموزش فنلاند حمایت از رشد دانش آموزان و تبدیل شدن به افراد خوب و متمدن و مفید برای جامعه است. این آموزش به دانش آموزان اطلاعات و مهارت‌های لازم برای ادامه تحصیل، زندگی کاری، سرگرمی‌ها و شخصیت را ارائه داده و به آن‌ها کمک می‌کند مسیر زندگی خود را پیدا کنند. وظیفه آموزش دبیرستان سالا طبق اهداف آموزش و پرورش پیش رفته و آیین نامه دبیرستان و برنامه درسی تعریف شده در چارچوب نظر متخصصین است. تحصیلات دبیرستانی در سالا از لحاظ فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی یک محیط آموزشی امن ارائه داده و راه‌های مختلف یادگیری و توسعه مهارت‌های فرد را ممکن می‌سازد.

دبیرستان سالا در سال 1966 تأسیس شد و بیش از 1650 دانش آموز از آن فارغ التحصیل شده‌اند. دبیرستان سالا در مرکز مدرسه، در همان ساختمان مدرسه سالاتونتوری واقع شده است. دبیرستان سالا مکانی است که دانش آموزان عادی، بین المللی و بزرگسالان در یک کلاس درس می‌خوانند. دبیرستان تمام دوره‌های اجباری فنلاندی، دوره‌های پیشرفته و همچنین تعدادی دوره کاربردی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این دانش‌آموزان می‌توانند دوره‌های آنلاینی را بگذرانند که به صورت آنلاین یا از طریق سیستم‌های ویدئو کنفرانس تدریس می‌شوند.

 

امکانات دبیرستان شهر Salla فنلاند

دبیرستان سالا دارای امکانات آموزشی مناسب است و در محیط آن امکانات مختلفی مانند زمین‌های بازی متنوع برای انجام انواع ورزش‌ها در نظر گرفته شده است. در طبقه همکف ساختمان دبیرستان، هفت اتاق آموزشی و سالن استراحت برای دانش آموزان و معلمان وجود دارد. طبقه فوقانی ساختمان دبیرستان به عنوان خوابگاه دانش آموزی دبیرستان استفاده می‌شود. موسیقی، هنرهای تجسمی و تربیت بدنی از جمله دوره‌های جانبی است که در کنار دروس اصلی تدریس می‌شوند.

موقعیت مکانی دبیرستان امکان استفاده از محیط اطراف را برای مطالعه فراهم می‌کند. امکانات جدید دبیرستان امکان استفاده از محیط مطالعه دیجیتال و گسترش محیط مطالعه خارج از موسسه آموزشی را فراهم می‌سازد. دبیرستان سالا از سال 2007 به عنوان یک دبیرستان بین المللی مرزی فعالیت می‌کند. این بدان معنی است که دبیرستان دانش آموزان بین‌المللی زیادی دارد و دوره‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

فرهنگ تدریس دبیرستان سالا بر اساس ارزش‌های فعالیت فرهنگی (خوش‌بینی جمعی، روحیه تیمی و اعتماد متقابل) پیش می‌رود. این مضامین در همه فعالیت‌ها وجود دارد و برای ترویج لذت یادگیری، تعامل، دوستی و اجتماعی شدن دانش آموزان طراحی شده‌اند. استراتژی «دیدار، گوش دادن، بحث و تشویق» همچنین نقطه شروع خوبی برای حفظ و توسعه یک جامعه متمدن است.

  • لپ تاپ شخصی
  • کتاب‌
  • اتحادیه دانشجویی فعال
  • امکانات ورزشی خوب و فعالیت های مختلف
  • آپارتمان رایگان برای دانشجویان
امکانات دبیرستان شهر Salla فنلاند
امکانات دبیرستان شهر Salla فنلاند

چرا دبیرستان سالا انتخاب خوبی برای تحصیل در خارج از کشور است؟

  • فرصت‌های خوب برای تحصیلات تکمیلی
  • یک محیط آموزشی حمایتی
  • گروه‌های مطالعاتی کوچک
  • ارائه دوره‌های کاربردی
  • امکان امانت گرفتن انواع کتاب‌ها از دبیرستان
  • یک لپ تاپ شخصی در حین مطالعه
  • فضای بین المللی

سخن پایانی

مدرسه سالا از جمله قوی‌ترین مدارس بین المللی فنلاند است که در آن دانش آموزان غیر فنلاندی زیادی تحصیل می‌کنند. دوره‌های مختلف موجود در این مدرسه دانش آموزان را برای زندگی آینده آماده کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا مسیر موفقیت خود را پیدا کنند. در طول تحصیل یک لپ تاپ رایگان و کتاب‌های مختلف در اختیارتان قرار خواهد گرفت و خوابگاه این مدرسه هم رایگان است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *