شهر Rantasalmi فنلاند

دبیرستان ها و هنرستان های شهر Rantasalmi فنلاند

چنانچه در فکر مهاجرت تحصیلی باشید، ممکن است ابتدا به امریکا فکر کرده و یا کشورهایی مثل المان را در نظر بگیرید. فنلاند کشوری است که گزینه اول کمتر کسانی است اما سطح بالای سیستم آموزشی و زندگی راحت در شهر Rantasalmi فنلاند و سایر مدارس این کشور باعث می‌شود که بتوان آن را بهترین گزینه برای تحصیل در دبیرستان های خارج از کشور دانست.

چرا کشور فنلاند مقصد مهاجرت خوبی خواهد بود؟

کشور فنلاند که لقب شادترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است، در شمال اروپا واقع شده و جنگلی‌ترین منطقه جهان است. فنلاند با 190000 دریاچه، بهشت ​​عاشقان برف، رودخانه و طبیعت است. در بیشتر شهرها هوا سرد و پر برف است و تفریحات زیادی با موضوع قطب شمال وجود دارد که می‌توان از آن لذت برد. علاوه بر این فنلاند دارای پدیده خورشید نیمه شب است که جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارد.

در تابستان خورشید در حدود 70 روز و در زمستان اصلا غروب نمی‌کند؛ از سمت دیگر خورشید برای حدود 50 روز اصلا طلوع نکرده و در کنار این شگفتی‌ها، یک پدیده شفق شمالی زیبا به نام شفق قطبی وجود دارد که فقط در منطقه قطب شمال می‌توان زیبایی آن را به چشم دید. بسیاری از معماری‌های قدیمی زیبا با ارزش تاریخی در فنلاند وجود دارد که همین موضوع سبب جذابیت بیش از حد این کشور برای تاریخ دوستان شده است.

فنلاند به دلیل امنیت بالا، سطح زندگی مطلوب و تحصیلات قوی اغلب در صدر لیست بهترین کشورهای دنیا قرار دارد. سیستم آموزشی فنلاند مدت‌هاست که در سراسر جهان شناخته شده و خیلی از کشورها در تلاش هستند از این سیستم الگو برداری کنند. چندین سال است که سیستم آموزشی فنلاند حتی به عنوان بهترین سیستم آموزشی جهان انتخاب شده است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که سیستم مدارس ابتدایی فنلاند در مقایسه با سیستم بین المللی بهترین بوده و مدارس سایر کشورهای توسعه یافته را پشت سر گذاشته است. مطالعات PISA (برنامه سنجش هوش دانش آموزان) که سطح دانش جوانان را می‌سنجد، نتایج بسیار خوبی برای فنلاندی‌ها به همراه داشته و جوانان در مقایسه با سایر کشورها در صدر جهان قرار دارند.

طبیعت فنلاند
طبیعت فنلاند

موفقیت سیستم آموزشی فنلاند

خوب بودن سیستم آموزشی فنلاند و راز موفقیت آن همیشه مورد بحث قرار گرفته و بسیاری از کشورها در تلاش بوده‌اند تا این سیستم موفق را در کشور خود اجرایی سازند اما سیستم آموزشی فنلاند شامل زمینه‌های مختلفی شده و تکرار موفقیت این سیستم کار راحتی نیست. بسیاری از کارشناسان دبستان رایگان در فنلاند و برابری در آن را یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت سیستم آموزشی فنلاند می‌دانند. البته باید این موضوع را در نظر داشت که در فنلاند دانش‌آموزی نسبتا کمی وجود دارد زیرا جمعیت فنلاند از میانگین کشورهای دیگر کمتر است. این موضوع ممکن است بر کیفیت بالای آموزش نیز تأثیر بگذارد. فاکتورهای مهم دیگر برنامه‌ریزی دقیق مطالعه بدون فراموشی و به‌کارگیری معلمان مجرب و شایسته است.

در کشور فنلاند نگرش نسبت به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه به طور کلی مثبت است و سیستم آموزشی فنلاند با معلمان آموزش دیده خود تحصیلات تکمیلی را از همان ابتدای مدرسه به دانش آموزان معرفی می‌کنند. در مدارس دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا خود را شناخته و مطالعات پیشرفته را با توجه به علایق خود انتخاب کنند که نتیجه آن می‌تواند ورود به بازار کار آن رشته یا شرکت در دانشگاهی مرتبط با آن باشد.

در کشور فنلاند فرقی نمی‌کند از چه خانواده‌ای به مدرسه بروید، در هر صورت کیفیت آموزشی که شما دریافت می‌کنید کاملا با سایر دانش‌آموزان آن شهر و حتی کل کشور فنلاند برابر است. تنها در شرایط خاص برخی از مدارس دوره‌های خود را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند تا دانش آموزان بین المللی فرصت تحصیل در فنلاند را پیدا کنند.

معرفی شهر Rantasalmi فنلاند
معرفی شهر Rantasalmi فنلاند

معرفی شهر Rantasalmi فنلاند

شهر Rantasalmi ، شهر کوچکی با 4000 نفر ساکن در شرق فنلاند است که با مناظر خیره‌کننده شما را مجذوب خود خواهد کرد. ساوونلینا، همسایه نزدیک رانتاسالمی، محل برگزاری جشنواره اپرای ساوونلینا است که هر سال در ماه جولای و در محوطه قلعه ساوونلینا برگزار می‌شود. علاوه بر زیبایی‌های که در خود شهر مشاهده می‌کنید، در شهرهای اطراف هم چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. زندگی در این شهر آرامش زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد خصوصا اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید.

مکان های دیدنی شهر Rantasalmi فنلاند

اگر به شهر Rantasalmi سفر می‌کنید چندین جای دیدنی وجود دارد که بهتر است حتما در برنامه سفر خود بازدید از آن‌ها را در نظر بگیرید. سفر به رنتسالمی با اتوبوس امکان‌پذیر بوده و نزدیک‌ترین شهرها (Savonlinna و Varkaus) در 42 کیلومتری این شهر قرار دارند.

  • پارک ملی لینانساری: پارک ملی Linnansaari در سال 1956 تأسیس شد و توسط متساهالیتوس نگهداری می‌شود. این پارک ملی شامل 98 کیلومتر مربع جزیره و آب است. این شهر همچنین محل زندگی فوک در خطر انقراض سایما و یکی از بزرگترین پرندگان فنلاند به نام ماهی خوار است.
  • کلیسای رانتسالمی: کلیسای رانتسالمی که در سال 1904 ساخته شد و نمایانگر معماری اواخر گوتیک است، در اواخر ژوئن سال 1984 بر اثر برخورد صاعقه به آتش کشیده شد. معمار کارل یوهان اسلات کلیسای جدیدی را طراحی کرد که در داخل دیوارهای کلیسای قدیمی ساخته شد و در روز دوازدهم در سال 1989 افتتاح شد. این پنجمین کلیسای منطقه است که در سال 1578 تأسیس شد.
  • موزه Rantasalmi: این موزه در فصل تابستان باز بوده و درست در مرکز رانتسالمی واقع شده است.
  • گالری هنری Villi Villa : چشم انداز زیبای دریاچه محیطی دوست داشتنی را برای نقاشی‌های عالی پنتی ایکاهایمونن به وجود می‌آورد. گالری-آتلیه هنری Villi Villa در حدود 5 کیلومتری رانتسالمی به سمت Varkaus واقع شده و در تابستان بدون هزینه ورودی باز است.
  • مسیر پیاده روی Aika matka: یک مسیر زیبای پیاده روی به طول 3 کیلومتر در این شهر وجود دارد که در مرکز شهر رانتسالمی از موزه اصلی شروع می‌شود. این مسیر به شما 12 داستان در مورد Rantasalmis و تاریخ فرهنگی می‌گوید. مسیر با راهنما مشخص شده و کدهای QR وجود دارد که متن را به زبان انگلیسی نمایش می‌دهد.
دبیرستان شهر Rantasalmi فنلاند
دبیرستان شهر Rantasalmi فنلاند

دبیرستان شهر Rantasalmi فنلاند

دبیرستان Rantasalmi یک مدرسه کوچک با محیطی عالی در شرق فنلاند در کنار دریاچه Saimaa است. در این مدرسه معلمان بسیار شایسته‌ای حضور دارند که تضمین کننده سطح بالای کیفی تدریس هستند. مشاور دانش آموزی، ناظم مدرسه و روانشناس هر روز در مدرسه حضور داشته و در صورت نیاز به دانش آموزان کمک می‌کنند. هر دانش آموز برای زمان مطالعه یک لپ تاپ مخصوص به خود دریافت کرده و بسته به دوره تحصیلی، کتاب‌های مدرسه را از کتابخانه به امانت می‌گیرند. ناهار مدرسه رایگان بوده و تحصیل در مدرسه هیچ هزینه‌ای ندارد.

روزهای مدرسه از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر می‌باشد. بعد از روز مدرسه می‌توانید در صورت تمایل به عنوان بازیگر (بازیگری، آواز و رقص سه بار در هفته) یا نوازنده در ارکستر (هفته ای یک بار) به کلاس های تئاتر موسیقی بپیوندید. امکان مطالعه در زمینه فناوری هم فراهم شده است تا دانش آموزان آماده ورود به بازار کار شوند که البته این دوره پس از ساعات مدرسه برگزار می‌شود.

امکانات دبیرستان شهر Rantasalmi فنلاند

اگر تصمیم گرفتید در دبیرستان Rantasalmi تحصیل کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید امکان اقامت در آپارتمان مشترک و خوابگاه اختصاصی مدرسه وجود دارد. هر شخصی یک اتاق داشته ولی آشپزخانه و حمام مشترک است. خوابگاه مبله است و  تا مدرسه حدودا 10 دقیقه فاصله دارد. اجاره ماهانه این خوابگاه 180 یورو است که با توجه به نزدیکی به مدرسه و امکانات قابل قبول، هزینه معقولی است. دانش آموزانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند، می‌توانند ناهار اضاف برای شام و آخر هفته از آشپزخانه مدرسه تهیه کنند.

باشگاه بدنسازی، پیست اسکی سرپوشیده و زمین ورزشی و همچنین مسیرهای آهسته دویدن، اسکی و اسکیت در نزدیکی مدرسه قرار دارند. باشگاه برای تازه واردان رایگان بوده و پیست سرپوشیده هزینه کمی دارد (2 یورو).  به هر دانشجوی فارغ التحصیل کمک هزینه 500 یورویی از بنیاد آموزش محلی داده خواهد شد تا بتواند تحصیل خود را ادامه دهد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *