دبیرستان ها و هنرستان های شهر Pori فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است که به دلیل شرایط ایده‌آل زندگی، جز بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور نزدیک به سوئد، نروژ و روسیه بوده و لقب جنگلی‌ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. با وجود جمعیت کم بیش از 5 میلیون نفری، شهرهای فنلاند شلوغی زیادی نداشته و با آرامش می‌توانید در هر نقطه آن زندگی کنید. زبان مورد استفاده مردم این کشور، فنلاندی و سوئدی است اما اگر با این دو زبان آشنا نیستید، نگران نباشید زیرا تقریبا نود در صد ساکنین شهر Pori فنلاند و سایر نقاط این کشور می‌توانند به راحتی زبان انگلیسی صحبت کرده و با شما ارتباط برقرار کنند.

سیستم آموزشی فنلاند

بهترین توصیف برای سیستم آموزشی فنلاند “برابری” است. در فنلاند جایگاه خانواده یا وضعیت مالی تعیین‌کننده مسیر مدرسه و کیفیت تحصیل شما نخواهد بود زیرا همه دانش آموزان در شرایط مشابهی درس خوانده و کیفیت تدریس در تمامی مدارس بالا خواهد بود. این “برابری” بزرگترین تفاوت سیستم آموزشی فنلاند با سایر کشورهای دنیاست.

مدارس فنلاند همیشه دولتی بوده و تقریباً تفاوتی بین آموزش دولتی و خصوصی وجود ندارد. در بسیاری از کشورها وضعیت کاملاً متفاوت است. آموزش خصوصی گران است اما اغلب سطح کیفیت کاملاً متفاوتی را نسبت به آموزش دولتی ارائه می‌دهند. در فنلاند علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان هم از نظر تحصیلات تکمیلی نیز در موقعیت نسبتاً برابری قرار دارد.

تقریباً همه جوانان فنلاندی مدرسه ابتدایی را در زمان مورد نظر به پایان می‌رسانند و رد شدن در یک درس یا یک سال تحصیلی امری بسیار نادر است. خوب بودن دبستان فنلاند دقیقاً بر چه اساسی استوار است؟ بسیاری بر این باورند که فنلاندی‌ها در برنامه ریزی آموزشی شجاع بوده‌اند. به عبارت دیگر فنلاندی‌ها جرات این را داشته‌اند که متفاوت با سایر کشورها عمل کرده و سیستم خاصی را پیاده کنند. برنامه درسی و آزمون دانش‌آموزی دبیرستان‌های فنلاند نوآورانه بوده و تمام مراحل آموزش روی سازگاری و رفاه دانش آموزان تمرکز دارد. فنلاندی‌ها برای معماری مدرسه نیز مورد تحسین قرار گرفته‌اند زیرا محیط خوبی را برای یادگیری همه جانبه فراهم کرده و انواع امکانات را می‌توان در آن پیدا کرد.

با آزادی انتخاب، انگیزه مطالعه را افزایش می‌دهند

سیستم آموزشی فنلاند و به ویژه مدارس ابتدایی به دلیل آزادی انتخابی که به دانش آموزان داده می‌شود، مورد تحسین قرار گرفته است. دروس پایه برای همه یکسان است اما دانش آموزان حق انتخاب و فرصت بیشتر برای مطالعه دروس مورد نظر خود را در سنین پایین دارند.

پس از پایان تحصیلات اجباری، اکثر فنلاندی‌ها به تحصیل در دانشگاه ادامه می‌دهند. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ شما می‌توانید در این مرحله بر مدرک خاص یک حرفه تمرکز کرده یا تحصیلات خود را در دبیرستان ادامه دهید. بسیاری از دانش آموزان دسته دوم پس از اتمام درس خود به یک دانشگاه یا یک موسسه آموزشی معتبر جهانی می روند.

جوانان فنلاندی در مطالعات بین المللی (که موفقیت و دانش مدرسه را می‌سنجند) به خوبی عمل می‌کنند. سیستم مدارس فنلاند پایه خوبی برای هر رشته فراهم کرده و آزادی انتخاب به دانش آموزان اجازه خواهد داد مسیر مورد علاقه خود را انتخاب کنند. اگر در فنلاندی به تحصیل بپردازید، در پایان دوره ابتدایی حداقل سه زبان را صحبت می‌کنید زیرا در کنار دو زبان اصلی، یک دوره پیشنهادی زبان‌های خارجی هم وجود دارد.

معلمان فنلاندی دارای تحصیلات عالی هستند

در کشورهایی غیر از فنلاند به ویژه در مدارس بخش دولتی، اغلب کمبود معلمان آموزش دیده به دلیل حقوق پایین و کار سخت و طاقت فرسا وجود دارد. در فنلاند حرفه معلمی نسبتاً مورد احترام بوده و همه معلمان دارای تحصیلات بالایی هستند. البته در مهدکودک‌ها، نگرانی‌هایی در مورد توانایی معلمان برای کنار آمدن با بچه‌ها و انواع جدید چالش‌ها وجود دارد اما این مشکلات به هیچ عنوان بزرگ نیست.

معلمان فنلاندی دارای تحصیلات عالی هستند و مدارک آن‌ها با هدف حرفه معلمی، همیشه شامل مطالعات آموزشی است. الزامات سختگیرانه‌ای در این زمینه وجود زیرا دولت معتقد است سطح آموزش خوب باید در همه جای فنلاند و در هر مدرسه وجود داشته باشد.

معرفی شهر Pori فنلاند
معرفی شهر Pori فنلاند

معرفی شهر Pori فنلاند

شهر پوری فنلاند در سال 1558 به عنوان یک شهر بندری تأسیس شد. در دهه 1550، فنلاند توسط گوستاو اول سوئدی اداره می‌شد، او اعلام کرد که مردم شهر مجاور اولویلا باید به هلسینکی نقل مکان کنند. بورژواها از ماندن در هلسینکی راضی نبودند (در آن زمان شهر بزرگ و خیره کننده امروزی نبود). به آن‌ها اجازه داده شد به منطقه خود بازگردند. در بازگشت پادشاه بعدی جان سوم سوئد، یک مکان مشخص برای اسکان مردم تعیین کرد و بدین شکل پوری متولد شد. امروزه پوری دهمین شهر بزرگ فنلاند است و از جذابیت دنیای قدیم با خدمات مدرن و حال و هوای هنری برخوردار است.

اگرچه فنلاند ممکن است به عنوان یک مقصد ساحلی مشهور نباشد، چند ساحل باشکوه در اطراف آن وجود دارد که فنلاندی‌ها دوست دارند مرتباً از آن‌ها دیدن کنند. یکی از آن‌ها Yyteri است که در پوری واقع شده است. تپه های شنی یتری بیش از شش کیلومتر امتداد دارند و هر تابستان هزاران فنلاندی را به سمت خود جذب می‌کنند. به غیر از آفتاب گرفتن، مردم برای گلف و اسپا نیز از Yyteri دیدن می‌کنند.

هر سال در ماه جولای هزاران طرفدار موسیقی در Pori’s Kirjurinluoto جمع می‌شوند تا در جشنواره سالانه جاز Pori شرکت کنند. اولین جشنواره در سال 1966 برگزار شد و از آن زمان جشنواره پوری به عنوان یکی از اصلی‌ترین فستیوال‌های جاز اروپا شهرت خوبی به دست آورد. Pori Jazz یکی از محبوب‌ترین رویدادهای تابستانی فنلاند است و مردم را از هر طبقه‌ای به خود جذب می‌کند؛ رئیس جمهور فنلاند معمولاً در بین مخاطبان دیده می‌شود! علی رغم نام‌اش این جشنواره میزبان مجموعه‌ای از هنرمندان هیپ هاپ، راک و .. نیز است.

جزیره Reposaari پوری در فنلاند

Reposaari جزیره‌ای زیبا و تاریخی است که توسط جان سوم سوئد به شهر پوری داده شده است. این جزیره قبلاً بسیار شلوغ بود و امروزه حدود هزار نفر در این جزیره زیبا زندگی می‌کنند. Reposaari یک مقصد سفر ایده‌آل است زیرا این جزیره توسط پل‌ها به پوری متصل می‌شود. تورهای قایقی از Pori به سمت این بندر وجود دارد تا خاطرات خوشی برای شما رقم زنند.

فانوس دریایی کالو در پوری، فنلاند

فانوس دریایی کالو به قرن نوزدهم باز می‌گردد و در جزیره صخره‌ای در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر پوری واقع شده است. فانوس دریایی و جزیره صخره‌ای اطراف آن، منظره فوق العاده‌ای خلق می‌کنند. یک کافی شاپ در کنار فانوس دریایی و همچنین چند خانه چوبی قرمز تاریخی وجود دارند که بر جذابیت آن افزده است. کالو توسط یک پل به سرزمین اصلی متصل شده و قطعا یکی از دلایلی است که پوری را به بهترین شهر ساحلی فنلاند تبدیل می‌کند.

معرفی دبیرستان‌های شهر Pori فنلاند
معرفی دبیرستان‌های شهر Pori فنلاند

معرفی دبیرستان‌های شهر Pori فنلاند

مدرسه Pori یک مدرسه متوسطه است که در مرکز شهر پوری در فنلاند واقع شده است. این مدرسه یک مدرسه دولتی رایگان است که از برنامه درسی ملی فنلاند پیروی می‌کند. این مدرسه در سال 1926 تأسیس شد. 280 دانش آموز در کلاس های 7 – 9 (13-16 سال) تحصیل کرده و دارای تعدادی کلاس‌ تخصصی موسیقی، هنر و زبان است. در کلاس‌های دو زبانه، موضوعات به دو زبان انگلیسی و فنلاندی تدریس می‌شوند.

مدرسه Pori بر انواع مختلف مهارت‌ها، فعالیت‌ها و هنرها تاکید دارد. این مدرسه در تلاش است به جوانان کمک کرده تا به شهروندانی فعال و مستقل تبدیل شوند که نتیجه آن همکاری بهتر با یکدیگر در جامعه است. معمولاً در یک کلاس کمتر از 25 دانش آموز وجود دارد. موضوعات اصلی ریاضی، علوم، زیست شناسی، جغرافیا، تاریخ، دین، بهداشت، زبان و ادبیات فنلاندی، انگلیسی و سوئدی است. علاوه بر این دانش آموزان می‌توانند برای مثال فرانسه، آلمانی یا اسپانیایی را نیز در طول ترم تحصیلی خود مطالعه کنند. دانش آموزان علاوه بر این دروس می‌توانند در تربیت بدنی، اقتصاد ، صنایع دستی و نساجی را تحصیل کنند.

امکانات دبیرستان‌ها و هنرستان‌های شهر Pori فنلاند

برنامه درسی دبیرستان پورین مانند دبیرستان‌های سایر نقاط کشور، شامل دوره‌های اجباری و اختیاری است. مفاهیم خودارزیابی، خودآموزی و آموزش از راه دور هم به طور جدی در این مدرسه پیگیری شده تا دانش آموزان حس بهتری از تحصیل در دبیرستان داشته باشند. مدرسه پورین برنامه ریزی دقیقی به دانش آموزان خود ارائه داده و هر شخص بسته به علاقه و انگیزه خود دوره‌های مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.

مدرسه پورین در علوم طبیعی، ورزش، بازرگانی، مطالعات نمایشی و هنرهای تجسمی تخصص دارد. این دوره‌ها به چندین زبان و حتی لاتین ارائه می‌شود که در هر دبیرستانی نمی‌توانید این تنوع زبانی را مشاهده کنید. دوره مطالعات کامپیوتری دانش آموزان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های خود را بهبود بخشیده و برای بازار کار اماده شوند. ارتباطات مدرسه پورین امکان مشارکت در پروژه‌های بین المللی را فراهم می‌کند. تنوع فرصت‌های آموزشی ارائه شده در Porin lukio می‌تواند زمینه‌ای برای رشد علمی و شخصی فراهم کند که برای یک موسسه آموزشی بسیار حیاتی است.

برنامه تحصیلی جدید مدرسه پورین که از سال 2018 آغاز شده است، به دو زبان انگلیسی و فنلاندی ارائه می‌شود که نشان می‌دهد برای دانش آموزان بین المللی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

امکانات دبیرستان‌ها و هنرستان‌های شهر Pori فنلاند
امکانات دبیرستان‌ها و هنرستان‌های شهر Pori فنلاند

سخن پایانی

برخی از کارشناسان فنلاندی نگران آینده سیستم آموزشی هستند به همین دلیل برنامه درسی به طور مداوم به روز شده و از سوی دیگر روش های تدریس متنوعی در فنلاند معرفی می‌کنند تا معلمان سبک‌های جدید تدریس را در کلاس‌های خود بکار ببرند. فنلاند تنها با یادگیری چیزهای جدید و به روز رسانی سیستم و همچنین با گوش دادن به کارشناسان، معلمان، دانش آموزان و همچنین خواسته های زندگی کاری و فن آوری مدرن، در مسیر یادگیری باقی خواهد ماند. فنلاند کشوری است که می‌تواند شما را یک قدم به زندگی آینده و دانشگاه معتبر نزدیک کند، در نتیجه انتخاب بسیار ایده‌آلی برای مهاجرت خواهد بود.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *