دبیرستان ها و هنرستان های شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند

اگر به دنبال مکانی برای مهاجرت باشید، بدون شک با نام کشور فنلاند برخورد خواهید کرد. بر اساس گزارش جهانی شادی سازمان ملل متحد، شادترین مردم در فنلاند زندگی کرده و زندگی آرام و با کیفیتی دارند. در کنار زندگی خوب، سطح آموزشی این کشور بالا بوده و هر ساله اسم فنلاند در لیست برترین مدارس و دانشگاه‌های دنیا جای می‌گیرد که نشان‌دهنده موفقیت سیستم آموزشی این کشور است. در این مقاله به معرفی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های شهر Kankaanpään Yhteislyseo خواهیم پرداخت.

درباره فنلاند

فنلاند را “سرزمین هزار دریاچه” می‌نامند و البته این اسم وسعت دریاچه‌های فنلاند را به خوبی نشان نمی‌دهد. در واقع در سراسر فنلاند 188000 دریاچه وجود دارد که در شهرهای مختلف آن پراکنده شده‌اند. اگر مساحت این دریاچه‌ها را با یکدیگر جمع کرده و آن‌ها را در نسبت با توده خشکی قرار دهید، فنلاند در واقع بزرگترین منطقه تحت پوشش آب را در بین کشورهای جهان دارد. نیازی به گفتن نیست که دریاچه‌ها و نهرهای فنلاند از تمیزترین دریاچه‌های جهان هستند. علاوه بر دریاچه‌ها، در فنلاند جنگل‌های وسیعی هم وجود دارد که جلوه‌ای خاص به این کشور هدیه داده است. بیش از 70 درصد از مساحت فنلاند با جنگل پوشیده شده است که حتی در این زمینه هم در رده بهترین کشورهای اروپا جای می‌گیرد.

تمام مزایای زندگی در فنلاند در طبیعت زیبا و مساحت آبی بزرگ آن خلاصه نمی‌شود. این کشور دارای سطح رفاه زندگی بسیار بالایی است و علاوه بر آن مدارس و دانشگاه‌های فنلاند هم در بین بهترین‌های دنیای دسته بندی می‌شوند.

سیستم آموزشی فنلاند

برابری و آزادی سنگ بنای سیستم آموزشی فنلاند است. در فنلاند، همه دانش‌آموزان از فرصت‌های برابر برای آموزش با کیفیت برخوردار بوده و آزادی تحصیلی نیز یک ارزش اصلی در دانشگاه های فنلاند است. برخلاف آمریکا یا بریتانیا، دانش‌آموزان در فنلاند این آزادی را دارند که واحدهایی که می‌خواهند در آن تحصیل کنند را انتخاب کرده و حتی در دبیرستان هر فرد با طیف متنوعی از مهارت‌ها و دانش آشنا شده و سپس در رشته مورد علاقه خود درس را به اتمام رساند.

پس از انتشار اولین مطالعه PISA در پایان سال 2001، فنلاند در کانون توجه قرار گرفت. همه چیز از آنجا شروع شد که PISA نشان داد که دانش آموزان فنلاندی در خواندن، علوم و ریاضیات برتر هستند. در مطبوعات، فنلاند کشور برتر و قهرمان جهان در آموزش مدرسه نامیده شده و این لقب تا به امروز همراه کشور باقی مانده است.

یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم آموزشی فنلاند این است که همه تا کلاس 9 در یک مدرسه جامع شرکت می‌کنند. پس از آن هر شخص بسته به علاقه خود بین آموزش عمومی و شاخه مرتبط با شغل جابجا شده و در همان رشته دیپلم خود را دریافت می‌کنند. با کمک این دیپلم می‌توان برای دانشگاه‌ها درخواست داد. در شرایطی که فرد علاقه‌ای به ادامه تحصیل ندارد، می‌تواند در دوره‌های عملی شرکت کرده و مستقیما وارد بازار کار شود.

سطح تحصیلات در فنلاند یکی از بالاترین‌ها در جهان است. نرخ بی سوادی 0.1 درصد است و کتابخانه‌های بسیار بزرگی در آن وجود دارد. در کشور فنلاند اهمیت زیادی به یادگیری زبان‌های خارجی داده می‌شود و تقریبا 80 درصد مردم فنلاند به خوبی زبان انگلیسی را متوجه شده و صحبت می‌کنند. در مدارس جامع، دانش آموزان فنلاندی باید حداقل دو زبان خارجی، معمولاً سوئدی و انگلیسی را یاد بگیرند اما فنلاندی‌هایی را هم می‌بینید که در مورد درس‌های آلمانی یا روسی که در مدرسه خوانده‌اند صحبت می‌کنند.

نکته جالب در مورد دبیرستان‌های فنلاند این است که مانند سایر کشورها معلم نقشی اساسی ندارد بلکه بیشتر مشاور کلاس است. در این سیستم دانش آموز به صورت عملی با همه چی آشنا شده و یاد می‌گیرد که به صورت مستقل کارهای خود را پیش برد.

شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند
شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند

دبیرستان شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند

دبیرستان Kankaanpään Yhteislyseo یک محیط آموزشی برای تقریبا 150 الی 200 دانش آموز ارائه می‌دهد که خود مدرسه در منطقه زیبای ژئوپارک جهانی یونسکو Lauhanvuori-Hämeenkangas واقع شده است. فضای این مدرسه بسیار دوستانه بوده و در صورت نیاز همیشه مشاورانی برای کمک به شما حضور خواهند داشت. کادر آموزشی متخصص و امکانات مدرن مدرسه دارایی اصلی این موسسه آموزشی بوده و کیفیت بالای کلاس‌ها را تضمین می‌کند. رفاه دانش آموزان برای مسئولین این مدرسه اهمیت زیادی داشته و برای بالا بردن روحیه بچه‌ها تلاش می‌کنند تا دائما برنامه‌هایی خارج از مدرسه برای گشت و گذار و تفریح داشته باشند. سالانه حدود 100 دانش آموز دبیرستانی از دبیرستان مختلط فارغ التحصیل می شوند و درصد خوبی از آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف ادامه تحصیل می‌دهند. کل مدرسه حدود 200 دانش آموز دارد. دبیرستان Honkajoki یکی از واحدهای دبیرستان مشترک Kankaanpää است.

تمرکز این مدرسه بیشتر روی آموزش عمومی است که دروس آن در تمامی مدارس تدریس می‌شود اما طیف گسترده‌ای از دوره‌های اختیاری هم در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد تا بسته به سلیقه خود در آن دوره‌ها شرکت کنند. از جمله دوره‌های اختیاری آموزش کارآفرینی، آموزش محیط زیست، علوم طبیعی و زبان‌های خارجی (انگلیسی، سوئدی، آلمانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، ژاپنی، چینی ها) است.

Kankaanpään Yhteislyseo در دوره‌های علمی حرف زیادی برای گفتن دارد و جز بهترین مدارس فنلاند است. برنامه درسی مدرسه شامل دروس کاربردی در ریاضیات، شیمی، فیزیک و زیست شناسی در کنار دروس اجباری و اختیاری است. این مدرسه با دانشگاه‌های زیادی همکاری می‌کنند که این همکاری باعث بالاتر رفتن شانس دانش آموزان برای ثبت نام در دانشگاه می‌شود. دانش آموزان حتی با گذراندن مقدار مشخصی از دوره‌های دانشگاهی در طول تحصیلات متوسطه خود (پرستاری/ فناوری) در برخی از برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی محلی پذیرفته می‌شوند.

این مدرسه مانند سایر مراکز آموزشی فنلاند، رشته‌های مختلف ورزشی را در خود جای داده است تا دانش آموزان علاقمند به ورزش هم بتوانند آن‌ها را تجربه کرده و در صورت علاقه به صورت جدی پی‌گیر این رشته‌های تحصیلی باشند. سطح مربیان و معلین مدارس فنلاند بسیار بالا بوده و تقریبا در همه موارد شما را همراهی خواهند کرد؛ البته فراموش نکنید که سیستم آموزشی فنلاند بیشتر مبتنی بر تلاش خود دانش آموز است.

شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند
شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند

محل اقامت مدارس شهر Kankaanpään Yhteislyseo فنلاند

در این شهر می‌توانید آپارتمان‌های مقرون به صرفه خوبی پیدا کنید که در نزدیکی مدرسه قرار گرفته‌اند. برای اجازه یک آپارتمان تک اتاقه حدودا 350 یورو کافی خواهد بود اما می‌توانید یک آپارتمان بزرگتر اجاره کرده و خانه خود را با یک همکلاسی شریک شوید. در فنلاند باید یک ماه اجاره را به عنوان ضمانت یا رهن پرداخت کنید.

سخن پایانی

دبیرستان Kankaanpään Yhteislyseo یک مرکز آموزش عمومی منطقه‌ای برای یادگیری تخصص‌های مختلف است است که دانش‌آموزان خود را به‌عنوان جویندگان اطلاعات، متقاضیان و تولیدکنندگان مستقل و خلاق آموزش داده و مهارت‌های لازم را برای ادامه کار بدست می‌آورند. چنانچه برای رفتن به مدارس فنلاند نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید شرایط خود را کارشناسان ما در مجموعه فنلاندیکو مطرح کرده تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *