دبیرستان ها و هنرستان های شهر Keuruun yhteiskoulun فنلاند

فنلاند برای چندین سال متوالی به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شده است و در نه تنها به خاطر این موضوع، بلکه بخاطر سطح بالای مدارس و دانشگاه‌ها بهترین انتخاب برای افرادی است که تمایل دارند تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند. نظام آموزشی کشور فنلاند بسیار قوی بوده و اغلب دانش آموزان این کشور از لحاظ ریاضیات و علوم بهتر از سایر کشورها هستند. هر ساله هزاران دانش آموز از سراسر جهان به سمت شمال سرد کشیده می‌شوند تا بتواند در بخشی از مدارس فنلاند به درس خود ادامه دهند. مدارس فنلاند تعداد زیادی دوره را به دانش آموزان پیشنهاد می‌دهند که برای برای ورود به بازار کار بین المللی کمک زیادی به شما خواهد کرد.

سیستم آموزشی فنلاند

فنلاند استاندارد زندگی بالایی برای دانش آموزان و خانواده‌ها در سراسر کشور ارائه می‌دهد. نه تنها سیستم آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی فنلاند درجه یک است، بلکه هزینه‌های زندگی برای اکثر دانش آموزان مقرون به صرفه است. ( با کمک تخفیف‌های دانش آموزی و دانشجویی برای غذا و حمل و نقل در سراسر کشور.) تعادل بین درس، کار و زندگی نیز بخش مهمی از جامعه فنلاند است. کار، تحصیل و تعطیلات به طور مساوی در اولویت قرار دارند، بنابراین کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان یاد می‌گیرند که به این تعادل اهمیت داره و از خود مراقبت کنند.

سیستم آموزشی فنلاند یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر برخی کشورها مدعی شده‌اند که به زودی از فنلاند پیشی خواهند گرفت اما در حال حاضر فنلاند را می‌توان بهترین گزینه تحصیلی دانست. امکان شرکت در دوره‌ها و رویدادهای دانشگاهی به زبان انگلیسی و همچنین زیبایی کشور ثابت می‌کنند که با مهاجرت به فنلاند زندگی خوبی را آغاز خواهید کرد. تقریباً 300000 دانشجو در سال 2016 در دانشگاه های فنلاند ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 20000 دانشجوی خارجی بودند؛ این امار بدون محاسبه تعداد افرادی است که مستقیما برای دبیرستان‌های فنلاند درخواست داده‌اند.

چرا تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند؟

فنلاند به دلیل سیستم آموزشی بهینه و توسعه یافته خود، فرصت‌های زیاد یادگیری و تحقیق را در اختیار همه قرار داده و به همین دلیل بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی خواهد بود. با توجه به محبوبیت بالای فنلاند، امروزه افراد زیادی مستقیما برای دانشگاه یا مدرسه درخواست داده و پس از تایید به این کشور مراجعه می‌کنند. برای ارسال درخواست، فرم های موجود در وب سایت مدرسه باید پر شده و همراه با سایر مدارک مانند دیپلم دبیرستان یا شناسنامه، در مهلت مقرر ارسال شود. به طور کلی شرایط پذیرش درخواست به قوانین مدرسه مرتبط است و باید شرایط آن را به صورت جداگانه بررسی کنید.

چنانچه دبیرستان خود را در کشور فنلاند به پایان رسانید می‌توانید به دانشگاه‌ رفته و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید. تحصیل در دانشگاه فنلاند برای هر متقاضی با مدرک دیپلم دبیرستان و مهارت‌های زبانی مناسب امکان پذیر است که این مهارت با آزمون‌های زبان رسمی قابل اثبات است. دانشگاه‌ها به دو زبان فنلاندی و انگلیسی تدریس می‌کنند، بنابراین شما باید بتوانید سطح مناسبی را برای زبان دوره مربوطه نشان دهید اما در دبیرستان‌ها معمولا زبان اصلی فنلاندی است و بهتر است پیش از ورود به کشور، با زبان فنلاندی آشنا شوید. البته خود مراکز آموزشی اغلب آزمون‌های زبان اضافی را برای بررسی مهارت‌های متقاضیان انجام می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت که برای تحصیل در فنلاند لزوماً لازم نیست به زبان فنلاندی تسلط داشته باشید. مهارت های زبانی خوب در زبان انگلیسی نیز امکان ثبت نام در دوره های خاصی را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند را فراهم می‌کند اما برای دبیرستان نیاز به زبان فنلاندی خواهید داشت.

دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند

تحصیل در فنلاند برای بسیاری از دانش‌آموزان دنیا یک رویا واقعی است، زیرا در کدام کشور دیگری می‌توان چنین سیستم یادگیری سنجیده‌ای و در عین حال چنین محیط زیبایی را پیدا کرد که یادگیری را کمی آسان‌تر کند؟ کسانی که مهارت زبان خوبی داشته و به راحتی با زندگی در یک کشور جدید کنار می‌آیند، در فنلاند می‌توانند رویای خود را دنبال کرده و به جایگاه خوبی برسند.

دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند یک محیط آموزشی برای تقریبا 150 دانش آموز است که با فضای دوستانه و ایمن آرامش خاطر دانش آموزان را تضمین خواهد کرد.

کارکنان بسیار ماهر دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند شامل معلمان، یک پرستار مدرسه، یک مددکار اجتماعی و روانشناس هستند که همگی آماده کمک به شما در طول دوره تحصیل هستند. برای اینکه به دانش آموزان کمک شود راحت‌تر با جمع هماهنگ شده و بتوانند با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار کنند ،اردوهای تفریحی مختلفی توسط این دبیرستان ارائه می‌شود که می‌‌تواند حس خوبی به دانش‌آموزان منتقل کرده و یک روز رویایی برای آن‌ها رقم زند.

دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند به دانش‌آموزان خود آموزش عمومی در سطح متوسطه ارائه می‌دهد و در کنار دروسی که در همه مدارس ملزم به گذراندن آن هستید، تعدادی دوره اختیاری هم در نظر گرفته شده تا هر فرد بنا به علاقه خود به دنبال یکی از این رشته‌ها باشند. به طور مثال رشته تحصیلی کارآفرینی فرصتی منحصر به فرد برای برنامه ریزی کسب و کار به شما خواهد داد تا در آینده بتوانید شرکت خود را تاسیس کنید. برنامه کارآفرینی شامل یازده دوره ویژه است که در طی آن چیزهای زیادی در مورد راه اندازی کسب و کار، چه بزرگ و چه کوچک، یاد می‌گیرید و با افراد فعال در این زمینه آشنا می‌شوید که نکات مفیدی را در مورد دنیای تجارت به شما آموزش می‌دهند.

اگر علاقه‌‌مند به ترکیب سرگرمی‌های ورزشی و تحصیلات دبیرستان هستید، رشته ورزشی دبیرستان یک انتخاب عالی است. رشته ورزشی این مدرسه شامل درس‌های ورزشی اضافی و آموزش با مربی ورزشی حرفه‌ای است. دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند از نزدیک با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید در طول تحصیلات دبیرستان خود، در مطالعات گرایشی، دوره های دانشگاهی و واحدهای تحصیلی شرکت کنید. این مطالعات به عنوان بخشی از مقطع متوسطه شما پذیرفته می‌شود.

مخارج تحصیل در فنلاند

برخی از هزینه‌های معمول زندگی در فنلاند عبارتند از:

  • غذا و نوشیدنی: 200 یورو در ماه
  • تلفن همراه با اینترنت نامحدود: 30 یورو در ماه
  • فعالیت های اوقات فراغت: 50-100 یورو در ماه (سینما، گالری هنری، سالن بدنسازی و غیره)
  • هزینه اقامت : 300 یورو آپارتمان یک خوابه

این ارقام بستگی به سبک زندگی خود شما دارند. برخی از افراد هزینه زیادی صرف رستوران کرده و برخی دیگر هیچ علاقه‌ای به غذای خارج از منزل ندارند. این هزینه‌ها صرفا یک میانگین کلی است که به شما یک ذهنیت اولیه نسبت به مخارج تحصیل در فنلاند خواهد داد.

سخن پایانی

دبیرستان Keuruun yhteiskoulun فنلاند به شما کمک خواهد کرد یک قدم به سمت رویای خود برداشته و بیشتر از قبل در مسیر موفقیت قرار بگیرید. برای اینکه در دبیرستان فنلاند دچار مشکل نشوید، یادگیری زبان فنلاندی بهترین انتخاب خواهد بود زیرا به واسطه آن می‌توانید ارتباط بهتری با سایر دانش آموزان، معلمین و مردم محلی برقرار کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *