دبیرستان ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند

دبیرستان ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند

کشور فنلاند یکی از بهترین کشورهای دنیاست که طیف وسیعی از مناظر، جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی را ارائه داده و در کنار آن زندگی در این کشور کیفیت بسیار بالایی دارد. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت علاقه زیادی داشته و در عین حال زندگی با آرامش و رفاه بالا را ترجیح می‌دهید، شهرهای فنلاند گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های این کشور شفق قطبی یا خورشید نیمه شب است که در کمتر جایی می‌توان مانند آن‌ها دید.

فنلاند همچنین دارای موزه‌های منحصربفردی مانند Seurasaari، Luostarinmäki و Suomenlinna Fortress برای علاقه‌مندان به تاریخ است، در حالی که دیگران ممکن است ترجیح دهند به پیاده روی در طبیعت زیبای شهرهای مختلف این کشور بپردازند. شما می‌توانید به ملاقات بابانوئل در رووانیمی رفته و از کریسمس لذت ببرید. در کنار مناظر زیبا، سیستم آموزشی قوی این کشور سبب شده که دانش آموزان و دانشجویان زیادی کشور فنلاند را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

سیستم آموزشی کشور فنلاند

سیستم آموزشی کشور فنلاند را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد :”ما معتقدیم که آموزش برای همه است”. ایده مدرسه اجباری در سراسر قلمرو در سال 1921 ظهور کرد که تنها چند سال پس از استقلال از شوروی بود. این سیاست اولین پایه سیستم آموزشی امروزه فنلاند را ایجاد کرد. یکی دیگر از اقدامات مهم برای نگه داشتن دانش آموزان در مدرسه، وعده های غذایی روزانه رایگان است که از سال 1948 ارائه شد و در بحبوحه فقر پس از جنگ بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در حال حاضر مرحله اجباری آموزش پایه از 7 تا 15 سالگی است که همه دانش آموزان باید این دوره را پشت سر بگذارند. چرخه اجباری مدرسه در فنلاند 9 سال است و در کشورهای دیگر این سال‌ها می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. به طور مثال در برزیل آموزش پایه از 5 تا 17 سالگی طول می‌کشد. در فنلاند همه مدارس قوانین خاصی را رعایت کرده و از کیفیت یکسانی برخوردارند تنها ممکن است برخی از مدارس را پیدا کنید که دروس خود را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند. همه آن‌ها بدون استثنا رایگان هستند.

مدارس کشور فنلاند

ایده یک مدرسه خصوصی رایگان ممکن است برای کشورهای زیادی عجیب باشد اما در فنلاند، دولت هزینه‌های آموزش و پرورش را تأمین کرده و دانش آموزان نیازی نیست هزینه‌ای برای مدرسه پرداخت کنند.  پس از اتمام دوره اجباری مدرسه، فنلاندی‌ها می‌توانند برای سه سال دیگر به تحصیل ادامه داده و بین یک آموزش متمرکز بر آکادمیک و یک آموزش حرفه‌ای‌تر انتخاب کنند.

به دلیل کیفیت بالای آموزش و رایگان بودن مدارس، میزان ترک تحصیل در آموزش جامع پایه بسیار پایین است. بیش از 99 درصد دانش آموزان 9 سال این دوره را به پایان می‌رسانند. در مدارس فنلاند دانش آموزان بسته به وضعیت مالی یا خانوادگی خود طبقه بندی نمی‌شوند و همه امکانات و برخورد یکسانی را دریافت خواهند کرد. در این شرایط علاوه بر اینکه به افراد زیادی کمک می‌شوند آینده خود را بسازند، از همان کودکی یاد می‌گیرند که حقوق همه انسان‌ها برابر است.

مدارس فنلاند از نظر فیزیکی فضای خود را به کلاس درس محدود نمی‌کنند. در فنلاند به جای کلاس درس سنتی، کلاس باز را بدون دیوار یا تقسیم بندی مشخص بین راهروها و کلاس‌ها و با مبلمان کامل در نظر می‌گیرند. هر کودکی که یادگیری رضایت بخشی ندارد، شروع به دریافت حمایت بیشتر از معلمان و مدرسه می‌کند. روش تدریس با این نیازها مطابقت دارد و برای یادگیری بهتر هر دانش آموز، روش خاصی به کار گرفته می‌شود.

معلمان در سیستم آموزشی فنلاند

“معلمان قلب سیستم آموزشی فنلاند هستند” برای چندین دهه تدریس در فنلاند یک شغل بسیار ارزشمند بوده است. سطح تقاضا با توجه به آموزش افراد حرفه ای بالا است: نقش معلم در آموزش پایه حداقل به مدرک کارشناسی ارشد در آموزش و پرورش نیاز دارد. از سوی دیگر، متخصصان دستمزد خوبی دریافت کرده و مردم احترام زیادی برای آن‌ها قائل هستند. حتی با پیروی از دستورالعمل‌های آموزش ملی، مدارس و معلمان از استقلال بالایی در مدرسه برخوردارند. معلمان می‌توانند نحوه تدریس برنامه درسی را انتخاب کرده و مطالبی که قصد تدریس آن را دارند به سلیقه خود در کلاس ارائه دهند.

دبیرستان ‌ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند

دبیرستان‌ها و هنرستان های Mäntän فنلاند محیطی دوستانه و آموزشی با کیفیت خدمت شما ارائه خواهند داد. در این مدارس می‌توانید به روش‌های مختلف تحصیل کنید؛ به عنوان مثال در کنار آموزش عمومی، دوره‌های آمادگی پزشکی و همچنین هنر، موسیقی و ورزش را انتخاب نمایید تا در مورد رشته‌های مورد علاقه خود اطلاعات لازم را کسب کنید. تعداد زیادی دوره در دبیرستان Mänttä برای هنر، موسیقی و ورزش وجود دارد. نواختن در گروه موسیقی یا مطالعه در رشته هنر در کنار سایر درس‌ها چه حسی خواهد داشت؟ بدون شک لحظات خوبی در فنلاند انتظار شما را می‌کشند.

علاوه بر دوره‌های هنر و موسیقی می‌توانید در آکادمی ورزشی دبیرستان Mänttä تحصیل کنید. برای رشته هنر این مدرسه با مرکز آموزش بزرگسالان Autere، موزه Serlachius و جشنواره هنری Mänttä همکاری می‌کند. موسسه موسیقی مریکانتو شریک مدرسه در رشته موسیقی است و در ورزش با SASKY و باشگاه های ورزشی محلی کار می‌کنند.

یک کتابخانه زیبا و کامل در این مدرسه وجود دارد که می‌توانید در آن انواع کتاب‌ها را پیدا کرده و مطالعه کنید. همچنین یک آشپزخانه کوچک برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. همه دانش آموزان دبیرستانی در ابتدای تحصیل یک لپ تاپ، کتاب آموزشی دیجیتال و کتاب‌های مدرسه را دریافت می‌کنند. ناهار هر روز در این مدرسه هم رایگان است که از جمله ویژگی‌های مثبت مدارس فنلاند به شمار می‌رود.

موفقیت شما در مدرسه برای معلمان بسیار مهم است؛ بنابراین مشاوران زیادی به شما راهنمایی‌های لازم را در زمینه مطالعات خود ارائه داده و به شما کمک می‌کنند تا انتخاب رشته خود را با توجه به علاقه خود برنامه ریزی کنید.

برخی از هزینه‌های معمول تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند عبارتند از:

  • غذا و نوشیدنی: 200 یورو در ماه
  • طرح تلفن همراه با اینترنت نامحدود: 30 یورو در ماه
  • فعالیت های اوقات فراغت: 50-100 یورو در ماه (سینما، گالری هنری، سالن بدنسازی و غیره)
تحصیل در دبیرستان‌ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند
تحصیل در دبیرستان‌ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند

تحصیل در دبیرستان‌ها و هنرستان های شهر Mäntän فنلاند

معمولا برای تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند نیاز به مدرک زبان فنلاندی دارید تا بتوانید در مدرسه به راحتی با سایر دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و در دوره‌های مختلف شرکت کنید. البته مدارس انگلیسی زبانی در شهرهای بزرگ فنلاند پیدا خواهید کرد اما برای آن‌ها باید کمی هزینه پرداخت کنید. چنانچه برای زندگی در فنلاند و حضور در مدارس آن نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندیکو صحبت کرده تا راهنمایی‌هایی لازم خدمت شما ارائه گردد. ما از مرحله مشاوره تا رسیدن به فنلاند همراه شما خواهیم بود تا بتوانید با موفقیت در یکی از مدارس فنلاند ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

امکانات مدارس شهر Mäntän فنلاند

  • لپ‌تاپ رایگان
  • منابع آموزشی دیجیتال رایگان
  • کتاب‌های رایگان مدرسه
  • ناهار رایگان
  • دسترسی رایگان به سالن ورزشی
  • امکان اقامت در آپارتمان مشترک

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *