شهر Suonenjoki فنلاند

دبیرستان ها و هنرستان های شهر Suonenjoki فنلاند

مطالعات مختلف بین المللی نشان داده‌‌اند که سیستم آموزش در فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا بوده و نتایج شگفت‌انگیزی روی زندگی آینده دانش آموزان دارد. اگر تصمیم به زندگی در فنلاند گرفتید، مدارس شهر Suonenjoki فنلاند می‌توانند میزبان خوبی برای شما باشند.

سیستم آموزشی فنلاند

یکی از جنبه‌های اساسی سیستم آموزشی موفق فنلاند، معلمان این سیستم هستند. به طور کلی معلم شدن در این کشور چندان آسان نیست زیرا رقابت در آن بالا بوده و نیاز به گذارندن دوره‌های تحصیلی مختلف دارد. پس از دریافت مدرک، آزمون دیگری در انتظار متقاضیان جوان خواهد بود. در این آزمون برای هر مدرسه باید با 40 نفر دیگر رقابت کنند تا بتواند جایگاه معلمی را بدست آورند. مردم فنلاند احترام زیادی برای معلمان قائل بوده و جز شغل‌های بسیار خوب این کشور دسته بندی می‌شوند. حقوق بالا، احترام در جامعه، آزادی انتخاب در روش و رویکردهای تدریس و .. از جمله فواید معلمی در فنلاند است.

اساس آموزش مدارس فنلاند اعتماد جامعه، دانش آموزان و والدین به معلم و بالعکس است. مدارس فنلاند نیز از حمایت کامل دولتی برخوردار می‌شوند. اساس مدرسه فرهنگ و آموزش کار تیمی است. همه دانش آموزان از حقوق مساوی برخوردارند: هر کودک بدون توجه به مکان (روستایی/شهری)، ثروت یا فراگیری به آموزش یکسان و با کیفیت دسترسی دارد. در مدرسه کودک باید به دیگران احترام بگذارد: معلمان، همکلاسی ها، دانش آموزان کوچکتر و بزرگتر.

کودکان شاد بهتر یاد می‌گیرند

فنلاندی ها معتقدند کودک باید دوران کودکی شادی داشته باشد. کودک باید از بازی‌ها، دوستی با هم سن و سالان دنیا لذت ببرد. وظیفه اصلی دبستان این است که به بچه‌ها این موارد را آموزش داده و آن‌ها را برای دبیرستان آماده کند. در فنلاند کودکان از 3 سالگی چندین زبان خارجی یاد نمی‌گیرند، به تنیس، شنا و نواختن ویولن سل نمی‌پردازند، برعکس کشورهای دیگر که صرف نظر از علاقه فرزندان آن‌ها را به اجبار در کلاس‌های مختلف ثبت نام می‌کنند.

معرفی شهر Suonenjoki فنلاند
معرفی شهر Suonenjoki فنلاند

معرفی شهر Suonenjoki فنلاند

شهر Suonenjoki فنلاند در بخش غربی استان ساوو شمالی واقع شده و 6858 نفر جمعیت دارد. مساحت این شهر 862.34 کیلومتر مربع است که 148.78 کیلومتر مربع آن را آب تشکیل می‌دهد. شهرهای همسایه سووننجوکی عبارتند از Kuopio، Leppävirta، Pieksämäki، Rautalampi و Tervo. ایستگاه مرکزی Suonenjoki در نزدیکی رودخانه‌ای به نام Suonenjoki قرار دارد. سووننجوکی به مزارع توت فرنگی خود معروف است.

ایستگاه راه آهن Suonenjoki

بزرگراه 9 که از کنار سووننجوکی می‌گذرد، اتصالات جاده ای خوبی به Kuopio و Jyväskylä ارائه داده و به راحتی و با ماشین شخصی می‌توان به آنجا سفر کرد. علاوه بر آن این شهر ارتباطات ریلی خوبی دارد و روزانه چندین قطار از آن عبور می‌کنند. در ژانویه 2006 امکان سفر با قطار به هلسینکی و Kuopio امکان پذیر شد. اتوبوس‌هایی به مقصد Jyväskylä، Kuopio، Rautalammi، Karttula و Mikkeli هم از این شهر حرکت می‌کنند.

تاریخ

در منطقه سووننجوکی یافته‌های سرامیکی نشان‌دهنده یک سکونتگاه قدیمی است که قدمت آن‌ها به حدود ۲۵۰۰ تا ۲۰۰۰ قبل از میلاد می‌رسد. در آن زمان، عمدتاً لاپ‌هایی که به شمال مهاجرت کرده بودند، در این ناحیه سکونت داشتند. احتمال می‌رود که در سال 1323  سووننجوکی به عنوان یک نشانگر مرزی برای صلح Pahkinäsaari عمل کرده است. در قرن‌های 16 و 17، مردم بیشتری به این منطقه نقل مکان کردند و در سال 1811 اولین کلیسای بزرگ منطقه ساخته شد.

در سال 1865 کلیسای فعلی Suonenjoki تکمیل شد، که جایگزین اولین کلیسای ساخته شده در پایان قرن 18 شد. در آغاز قرن بیستم صنعت چوب بری به مهم ترین صنعت منطقه تبدیل شد. کشت توت فرنگی از دهه 1940 رایج شد و Suonenjoki به عنوان شهر توت فرنگی شناخته شد. مدرسه سووننجوکی در سال 1930 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1950 به ساختمان جدید منتقل شد. به دلیل کمبود فضا، یک ساختمان اضافی در ساختمان در سال 1956 ساخته شد.

موسسات آموزش عمومی شهر Suonenjoki فنلاند

چهار مدرسه ابتدایی و دبیرستان Suonenjoki در این شهر وجود دارد. دو مدرسه ابتدایی در یک بخش و دو مدرسه دیگر در سمت دیگری از شهر قرار گرفته‌اند. دبیرستان جامع این شهر هم از همه نقاط منطقه پذیرش دانش آموز دارد.

ورزش و اوقات فراغت شهر سووننجوکی

باشگاه های ورزشی متعددی در این شهر فعالیت دارند که بزرگترین آن‌ها عبارتند از Suonenjoki Kiekko-Karhut (SuKiKa) و Suonenjoki Pallo (SuPa) و باشگاه عمومی Suonenjoki Vasama که در سال 1908 تأسیس شد. SuKiKa یک باشگاه ورزشی است که فعالیت خود را روی هاکی روی یخ متمرکز کرده است. SuKiKa همچنین یک برنامه جامع نوجوانان دارد که در آن برای هر گروه سنی یک تیم وجود داشته و کسانی که 17 ساله می‌شوند معمولا به تیم A یا تیم های دیگر می‌روند.

SuPa یک باشگاه فوتبال است که در سال 1952 تأسیس شد. این باشگاه هم خدمات متعددی را برای انواع سنین ارائه می‌دهد. در تابستان علاقه‌مندان به دو و میدانی می‌توانند دو و میدانی را در زمین مرکزی Suonenjoki، که دارای مکان های اجرای استاندارد است، تمرین کنند. در کنار زمین مرکزی، امکان بازی آزادانه تنیس در روز و عصر نیز وجود دارد. همچنین یک زمین بیسبال در کنار زمین مرکزی و یک زمین گلف با 18 مسیر وجود دارد.

علاوه بر سالن شنای مرکز ورزشی Lintharju، در منطقه مرکز شهر، سواحل شنا در Kaatronlamme و Kokkolamme و همچنین یک نقطه شنا در فضای باز در ساحل Suonte در Soitunlahti وجود دارد. استخر Kaatronlammi همچنین دارای یک تخته غواصی و یک سرسره آبی است. Suonenjoki یک پیست کارتینگ دارد.

فستیوال‌های شهر

چندین رویداد بزرگ تابستانی در Suonenjoki برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها لذت بخش خواهد بود. مهم‌ترین جشنواره، کارناوال توت فرنگی است که در تابستان و هفته دوم جولای برگزار می‌شود. در این کارناوال اوج فصل برداشت توت فرنگی را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از ساکنان محلی سوننجوکی، جمع کنندگان توت فرنگی و گردشگران از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. این رویداد برای اولین بار در سال 1970 برگزار شد و هر سال (به استثنای دو سال) برگزار شده است.

جاذبه های دیدنی شهر سووننجوکی فنلاند

کلیسای چوبی Suonenjoki در سال 1865 تکمیل شد که دارای طراحی منحصربه‌فردی است. البته این کلیسا چندین بار تعمیر شده و آخرین بازسازی آن به سال 1995 باز می‌گردد، در سال 2003 هم کلیسا رنگ‌آمیزی شد.  9 مجسمه و بنای تاریخی در Suonenjoki وجود دارد که مشهورترین آن‌ها مجسمه Mansikkatytöt در مقابل تالار شهر Suonenjoki و پلاک یادبودی است که به یاد صلح Pahkinäsaari در سواحل Suonenjoki در کنار پل Kruun نصب شده است.

معرفی دبیرستان شهر Suonenjoki فنلاند

دبیرستان Suonenjoki آموزش متوسطه را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. در این دبیرستان انواع رشته‌ها ارائه شده و هر دانش آموز بسته به سلیقه خود می‌تواند بهترین رشته را انتخاب نماید. در کنار تحصیل در مدرسه، امکان شرکت در دوره‌های تخصصی مانند کارافرینی هم وجود دارد تا دانش آموزان را آماده ورود به بازار کار کند. زبان‌های خارجی، ریاضیات و علوم، علوم انسانی، و موضوعات مهارتی و هنری از جمله رشته‌هایی هستند که در دبیرستان پوشش داده می‌شود. مرکز ورزشی جدید که در شهر ساخته شده است، فرصت‌های ورزشی بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد.

امکانات رایگان مدرسه

موارد زیر از 1 آگوست 2021 برای همه دانش آموزان رایگان است:

  • شهریه
  • وعده های غذایی روزانه
  • کتب درسی و سایر ابزارهای لازم برای تدریس
  • ابزار، لباس مورد نیاز در تدریس
  • سفرهای مدرسه
  • در برخی موارد خاص نیز هزینه های اقامت و سفر به مناطق دورتر

تجهیزات شخصی مورد نیاز در آموزش‌هایی که بر سرگرمی‌های خاص تأکید می‌کنند، مانند ساز موسیقی و تجهیزات ورزشی، همچنان توسط خود دانش‌آموز پرداخت می‌شود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *