دبیرستان ها و هنرستان های شهر Taavetti فنلاند

فنلاند در جهان به عنوان کشور برتر در زمینه آموزش شناخته می‌شود و در طول دهه 2000، جوانان فنلاندی در مطالعه بین المللی PISA که سطح شایستگی نوجوانان 15 ساله را می‌سنجد، عملکرد خوبی داشتند. مهارت‌ فنلاندی‌های جوان در مقایسه جهانی در سطح بالایی قرار دارند. در این مقاله، ما در مورد سیستم آموزشی فنلاند صحبت کرده و سپس به معرفی دبیرستان ها و هنرستان های شهر Taavetti فنلاند خواهیم پرداخت.

آموزش فنلاند در دوران کودکی و دبستان

سنگ بنای سیستم آموزشی فنلاند، آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه است که عملاً همه کودکان آن را تکمیل می‌کنند. همه کودکان فنلاندی صرف نظر از وضعیت مالی، حق آموزش در دوران کودکی را دارند و آموزش پیش دبستانی که قبل از مدرسه ابتدایی در سال 2015 اجباری شد، نیز باید توسط همه کودکان تکمیل شود. در حال حاضر هر کودک باید قبل از شروع مدرسه در آموزش پیش دبستانی شرکت کند، که طی آن آمادگی کودک برای مدرسه نیز ارزیابی می‌شود.

تحصیل بعد از دبستان

دانش آموزان پس از 9 سال تحصیل می‌توانند به آموزش متوسطه بروند. در فنلاند، هدف این است که حدود نیمی از گروه سنی از دبستان به دبیرستان بروند و نیمی دیگر برای تحصیلات حرفه ای اقدام کنند. همچنین امکان ترکیب آموزش متوسطه و آموزش حرفه‌ای وجود دارد و امروزه بسیاری از دانش آموزان مدرک ترکیبی را تکمیل می‌کنند. در حالی که تحصیلات ارائه شده توسط دبیرستان‌ها آموزش عمومی است، افرادی که از موسسات آموزشی حرفه ای فارغ التحصیل می شوند، در صورت تمایل می‌توانند پس از اتمام درس خود وارد حیطه کاری شوند.

پس از دوره متوسطه، امکان درخواست برای تحصیلات عالی وجود دارد. در دانشگاه‌ها می‌توانید دوره لیسانس سه ساله و سپس فوق لیسانس دو ساله بگذرانید. دامنه مدارک دانشگاه علمی کاربردی متفاوت است، اما معمولاً 3.5-4.5 سال طول می‌کشد تا دوره کارشناسی را به پایان برسانید. پس از گذراندن مقطع کارشناسی، می‌توانید برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد به دانشگاه اقدام کنید.

چرا مدارس فنلاندی بهترین مدارس دنیا هستند؟

موفقیت تحصیلی فنلاندی‌ها در طی سال‌ها، با سطح تحصیلات بالای معلمان و عادلانه بودن سیستم توجیه شده است. در فنلاند یک مدرسه دولتی با برابری همه دانش آموزان وجود دارد که برای همه کودکان قابل دسترس است. معلمان در دانشگاه تربیت شده و دوره‌های خاصی را می‌گذارند. بچه های فنلاندی در مدرسه چیزهای زیادی یاد می‌گیرند که تنها به دروس علمی خلاصه نمی‌شود. در سال‌های اول روزهای مدرسه کوتاه است؛ حدود 4 الی 5 ساعت که شامل زمان ناهار و استراحت است. بازی کردن با سایر دانش آموزان نقش مهمی در آموزش دوران کلاس‌های اول مدرسه ایفا می‌کند و این به عنوان نقطه قوت مدارس فنلاند تلقی شده است. محوطه مدارس فنلاند امن است و کودکان تشویق می شوند تا حد امکان در زمان استراحت حرکت کنند.

در فنلاند همه مدارس در یک سطح قرار دارند و این موضوع باعث می‌شود امکانات و سطح علمی دانش آموزان شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک برابر باشد. تنها تفاوت در زبان ارائه شده در مدارس است که گاهی اوقات مدارس دوره‌های خود را با زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند تا دانش آموزان بین المللی فرصت تحصیل در فنلاند داشته باشند.

معرفی شهر Taavetti فنلاند
معرفی شهر Taavetti فنلاند

معرفی شهر Taavetti فنلاند

Taavetti یک شهر کوچک و مرکز اداری شهرداری لووماکی در جنوب کارلیای فنلاند است. این منطقه جمعیت 2084 نفری دارد و در امتداد بزرگراه 6 بین Lappeenranta و Kouvola واقع شده است. فاصله Taavetti تا نزدیک‌ترین شهر، Lappeenranta، حدود 40 کیلومتر است. منطقه Taavetti در اطراف قلعه‌ای با همین نام تکامل یافته است. این قلعه زنجیره‌ای از قلعه‌ها است که در اواخر قرن 18 برای محافظت از سنت پترزبورگ ساخته شده است. این شهر کوچک دارای ایستگاه راه آهن Taavetti بوده و فاصله آن در شهرهای بزرگ‌تر زیاد نیست.

جاهای دیدنی Taavetti

شهر Taavetti یکی از شهرهای زیبا و خاص کشور فنلاند است که با مناظر طبیعی فوق العاده خود همه گردشگران را عاشق این منطقه می‌کند. در این شهر کوچک چندین جای دیدنی وجود دارد که بهتر است در طول بازدید خود از آن‌ها دیدن کنید:

  • موزه‌های تاریخی منطقه
  • کلیسای قدیمی
  • موزه لاچ لاین
  • کلیسای آپلند.
  • موزه اتومبیل Lappeenranta
  • کلیسای Savitaipale

با انتخاب این شهر برای تحصیل ،علاوه بر بهره مندی از کیفیت بالای آموزش معلمان و مدرسه جامع می‌توانید از تمامی مکان‌های طبیعی و خاص منطقه دیدن کرده و روزهای خوشی را برای خود بسازید.

مدرسه فنلاند Taavetti

دبیرستان Taavetin در Lappeenranta، کارلیای جنوبی، فنلاند واقع شده است. طی تحقیقات انجام گرفته دانش آموزان این مدرسه دارای سطح علمی بالایی بوده و درصد زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته می‌شوند. موفقیت دانش آموزان برای مسئولیت منطقه اهمیت زیادی داشته و معلمان و مشاور دانشجویی راهنمایی‌های زیادی به شما ارائه می‌دهند تا انتخاب رشته خود را بسته به آرزوهای شغلی و مطالعات آینده خود برنامه‌ریزی کنید.

جدا از دروس اجباری ارائه شده در تمامی دبیرستان‌های فنلاند، مدرسه مجموعه گسترده‌ای از واحدهای تحصیلی اختیاری به زبان های اروپایی مدرن و در زمینه مطالعات تجاری به شما ارائه می‌دهد، که برخی از آن‌ها شامل فرصتی برای تجربه کاری عملی است. مدرسه با مؤسسات آموزش عالی در منطقه خود (LUT، LAB) کار کرده و این مراکز به شما در بالاتر رفتن سطح علمی کمک زیادی خواهند کرد.

امکانات مدرسه شهر Taavetti فنلاند
امکانات مدرسه شهر Taavetti فنلاند

امکانات مدرسه شهر Taavetti فنلاند

علاوه بر بالا بودن کیفیت تحصیلی این مدرسه، امکانات دیگری هم وجود دارد که به دانش آموزان کمک می‌کند دوران تحصیل بهتری داشته باشند.

  • لپ‌تاپ رایگان
  • منابع آموزشی دیجیتال رایگان
  • کتاب‌های رایگان مدرسه
  • ناهار رایگان
  • دسترسی رایگان به سالن ورزشی
  • امکان اقامت در آپارتمان مشترک با اجاره ماهیانه 150-300 یورو
  • یک مرکز ورزشی با فضای باز و یک پیست یخ سرپوشیده در محوطه مدرسه نیز وجود دارد.

برخی از هزینه‌های معمولی تحصیل در این شهر عبارتند از:

  • غذا و نوشیدنی: 200 یورو در ماه
  • طرح تلفن همراه با داده نامحدود: 30 یورو در ماه
  • سرگرمی ها: رایگان یا هزینه های جزئی (مانند ورزشگاه، بدمینتون، گلف)

سخن پایانی

اگر به دنبال مدرسه‌ای برای گذراندن دوره تحصیلی خود هستید، مدرسه Taavetti انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. این مدرسه در منطقه‌ای آرام قرار گرفته و امکانات زیادی را در اختیار دانش آموزان خود قرار می‌دهد. علاوه بر دوره‌های عمومی که همه دانش آموزان آن‌ها را می‌گذارند، چندین دوره تخصصی هم ارائه می‌شود که بسته به سلیقه خود می‌توانید این دوره‌ها را گذارنده و آماده حضور در بازار کار یا دانشگاه شوید.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *