دوره نظافت کشور فنلاند

دوره نظافت کشور فنلاند

برای مهاجرت به کشورهای دیگر راه‌های مختلفی نظیر مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و … وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایای مختص به خود را دارند. فنلاند از جمله کشورهایی اروپایی است که امکان تحصیل رایگان را برای تمام سنین فراهم کرده و به آن‌ها شغلی را آموزش می‌دهد که در آینده امنیت شغلی خوبی داشته باشند. آیا دوست دارید که بتوانید به ساختمان‌های مختلف سر زده و همه چیز را سروسامان دهید؟ دوره نظافت مدارس فنلاند را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این دوره بپردازیم.

معرفی دوره نظافت

در کشور فنلاند دوره‌هایی تحت عنوان دوره فنی حرفه‌ای آمیس ارائه می‌شود که در طول این دوره می‌توانید مهارت‌های لازم برای شروع کار خود را یاد گرفته و مدرکی معتبر دریافت کنید. نزدیکترین تعریف به دوره آمیس فنلاند، دوره‌های فنی حرفه‌ای است که با حضور در آن‌ها یک مهارت را فرا گرفته و در شغل خود از آن استفاده می‌کنید. دوره‌های آمیس تنوع زیادی داشته و شما بسته به آینده شغلی مد نظر خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند وارد رشته‌های ای تی شده و برخی کارهای فنی مانند جوشکاری را انتخاب می‌کنند. اگر خدمت رسانی به مشتریان و رسیدگی به امور املاک مختلف برای شما جذاب است، دوره نظافت انتخاب خوبی خواهد بود.

دوره نظافت کشور فنلاند
دوره نظافت کشور فنلاند

در دوره نظافت فنلاند یاد خواهید گرفت که چگونه باید از یک ساختمان نگهداری کرده و آن را تمیز کنید. موضوعات دیگری مانند تعمیر و نگهداری، کار با ابزار الات، مهارت‌های خدمت‌رسانی به مشتریان و … هم به شما آموزش داده خواهد شد تا تمام نکات لازم برای شروع حرفه‌ای این کار را یاد بگیرید. در کنار آن موضوعات پیچیده‌تری نظیر عوامل موثر در طول عمر ساختمان‌ها در دوره تدریس می‌شود تا در فرآیند نگهداری املاک، بتوانید از این دانش نهایت استفاده را ببرید.

پس از پایان دوره می‌توانید برای یک شرکت شروع به کار کنید اما در صورتی که دوست دارید پیشرفت بیشتری داشته باشید، می‌توانید به عنوان یک کارآفرین، کسب و کاری مرتبط با دوره نظافت آغاز کرده و آن را مدیریت کنید. امکان تحصیل در دانشگاه هم برای افرادی که قصد ندارند وارد بازار کار شوند، وجود دارد.

مدت زمان دوره نظافت فنلاند

مدت زمان گذراندن دوره نظافت فنلاند به شرایط هر شخص بستگی دارد اما میانگین آن بین 3 الی 4 سال است. برخی از افراد با تلاش بیشتر دوره خود را در کمتر از 3 سال به پایان می‌رسانند تا زودتر وارد بازار کار شوند. مدت زمان تحصیل توسط برنامه توسعه شایستگی شخصی (PCDP) مشخص شده و در آن عواملی نظیر سطح تحصیلات مرتبط قبلی، تجربه کاری و دانش فرد اثر گذار هستند.

فرصت‌های شغلی

پس از اتمام دوره نظافت در مدارس فنلاند، فرصت‌های شغلی زیادی برای شما ایجاد خواهد شد که پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  • خدمات نظافت و نگهداری املاک
  • تعمیر و نگهداری از ساختمان
  • خدمات نظافت خانگی

ذکر این نکته ضروری است که با اتمام این دوره تنها کار شما محدود به ساختمان‌های مسکونی نخواهد شد. ممکن است در یک ساختمان تجاری استخدام شوید و خدمات یا تعمیر و نگهداری آن به شما سپرده شود که در این حالت دانش کسب شده در طول دوره، کمک زیادی می‌کند. برای انجام نظافت، تعمیر و نگهداری ساختمان مشتریان یک قرارداد امضا خواهید کرد که در آن خدمات قابل اجرا ذکر شده است. علاوه بر آن نحوه برنامه‌ریزی و ارائه خدمات نظافتی در ساختمان‌های مختلف را یاد خواهید گرفت که فرصت‌های شغلی بیشتری را برای شما فراهم می‌سازد.

با کسب دوره نظافت در کجا استخدام می‌شوم؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که در صورت اخذ مدرک نظافت فنلاند، امکان شروع فعالیت در کجا را خواهید داشت. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، نحوه ارائه این دوره به شکلی است که بتوانید در همه جا کار کنید. شخصا می‌توانید بخشی را انتخاب می‌کنید که علاقه بیشتری به کار در آن دارید؛ مانند املاک مسکونی، ساختمان تجاری اداری، هتل، وسایل حمل و نقل، موسسات مختلف، مراکز خرید و فروشگاه‌ها. علاوه بر آن ممکن است برنامه‌ریزی نظافتی یا تعمیر یک بیمارستان، مراکز مراقبت روزانه، کارخانه‌های صنعتی، استخر، ساختمان و … به شما سپرده شود.

اگر دوست ندارید برای یک شرکت دیگر کار کنید، به عنوان شخصی که اطلاعات کاملی در زمینه نگهداری و تعمیر انواع ساختمان‌های کوچک و بزرگ دارد، قادر به تاسیس یک کسب و کار خواهید بود که در آن خدمات نظافتی یا برنامه‌ریزی آن را ارائه می‌دهید.

موسسه حرفه‌ای دارای دوره نظافت

دوره آمیس نظافت فنلاند از جمله دوره‌هایی است که توسط مدرسه Lappia ارائه می‌شود. این مدرسه با ارائه دوره‌های آموزشی قوی، به دانش‌آموزان خود اجازه می‌دهد تا مهارت‌های بسیار خوبی کسب کرده و از آن‌ها در زندگی آینده خود استفاده کنند. برای تحصیل در Lappia نیازی نیست که حتما در سنین زیر 20 سال باشید، افراد شاغلی که تصمیم به تغییر شغل خود دارند هم امکان ثبت نام در مدرسه را داشته و می‌توانند مهارت جدیدی کسب کنند.

در مدارس Lappia به طور کلی 3500 دانش آموز زیر نظر 360 معلم تحصیل کرده و از سطح بالای سیستم آموزشی فنلاند بهره‌مند می‌شوند. تنها شرط لازم برای شروع تحصیل در این مدرسه داشتن سن حداقل 18 است. از جمله دوره‌های ارائه شده در آن می‌توان به امور خدماتی، رشته های مرتبط با فناوری، محیط زیست و … اشاره کرد.

امکانات ارائه شده در دوره نظافت فنلاند

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ثابت می‌کند فنلاند بهترین گزینه برای ادامه تحصیل است، سیستم آموزشی فوق العاده آن است. این سیستم آموزشی از روش خاصی برای تدریس استفاده کرده و خروجی بسیار خوبی هم دارد اما برای حضور در مدارس فنلاند، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهد بود. از جمله امکانات دوره آمیس فنلاند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تحصیل رایگان
  • ناهار رایگان
  • استخدام سریع پس از دریافت مدرک آمیس
  • امکان شرکت در دوره‌های دانشگاهی پس از اتمام دوره
  • اقامت رایگان
  • فارغ التحصیلی 2 الی 4 سال

مدارک لازم برای ثبت نام در دوره آمیس نظافت

برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس فنلاند نیاز به مدارک زیادی ندارید. اگر بر زبان فنلاندی مسلط باشید، ارائه مدارک زیر کافی خواهد بود تا تحصیل خود را در این کشور آغاز کنید:

  • مدرک زبان فنلاندی (سطح 1)
  • آخرین مدرک تحصیلی ( دوره اول متوسطه و بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی
  • واکسیناسیون
  • مدارک هویتی

امکان مهاجرت تحصیلی برای افراد متاهل و مجرد در فنلاند

وضعیت تاهل شما هیچ مشکلی در فرآیند دریافت موقعیت آمیس ایجاد نمی‌کند. چه مجرد باشید و چه متاهل، می‌توانید به راحتی در دوره آمیس مورد نظر خود شرکت کنید. برای افراد مجرد تنها ارائه مدرک زبان فنلاندی کافی است تا مجوز ورود به مدارس فنلاند را دریافت کنند. از سمت دیگر برای افراد متاهل هم همین شرایط برقرار است با این تفاوت که می‌توانند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود هم ویزا دریافت کرده و به صورت خانوادگی مهاجرت کنند.

نحوه درخواست برای دوره آمیس فنلاند

نحوه ثبت درخواست دوره آمیس فنلاند سخت نیست. تنها کافیست ابتدا تسلط خوبی بر روی زبان انگلیسی یا فنلاندی پیدا کرده و سپس اقدام به ارائه درخواست خود نمایید. در این بخش به صورت کوتاه نحوه درخواست دوره آمیس فنلاند را بررسی خواهیم کرد.

  • در اولین قدم مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی یا فنلاندی با شما انجام می‌گیرد. در طول مصاحبه شخص مقابل سوال‌هایی پرسیده و شما باید قادر به پاسخ دادن آن‌ها باشید. اگر زبان انگلیسی می‌دانید، می‌توانید زبان فنلاندی را با انگلیسی یاد گرفته و در مصاحبه هم به انگلیسی شرکت کنید اما اگر دانش انگلیسی زیادی ندارید، امکان یادگیری مستقیم زبان فنلاندی وجود دارد. مطلب فین فین را در بلاگ ما مطالعه کنید
  • در صورتی که مصاحبه به زبان انگلیسی پیش برود و شما به خوبی آن را پشت سر بگذارید، دوره زبان فنلاندی برای شما ارائه می‌شود تا بتوانید اصول اصلی زبان را یاد بگیرید. مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک 40 هفته خواهد بود که کلاس‌ها 5 جلسه در هفته و به صورت آنلاین خواهد بود و توسط فنلاندکیو برگزار می‌شود.
  • تا زمانی که به سطح قابل قبولی دست پیدا کنید، این کلاس‌ها ادامه خواهید داشت اما با رسیدن به سطح B2 می‌توانید درخواست‌ شرکت در دوره را به مدارس مختلف ارسال کرد. در این مرحله هم ما کنار شما خواهیم بود.
  • پس از گرفتن پذیرش از یک مدرسه، سایر مراحل با کمک تیم فنلاندکیو انجام خواهد شد تا بتوانید با صرف کمترین زمان ممکن، ویزا و اقامت تحصیلی خود را دریافت کنید.

اگر سوالی در مورد نحوه درخواست برای دوره آمیس فنلاند دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

سخن پایانی

یکی از دوره‌های کاربردی آمیس کشور فنلاند، دوره نظافت است که در طول این دوره نکات بسیار مفیدی برای نگهداری و تعمیر انواع ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی، هتل و … ارائه می‌شود. مدت زمان دوره آمیس 3 الی 4 سال بوده و با اتمام دوره، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه یا ورود به بازار کار وجود دارد. پس از اتمام دوره می‌توانید برای یک شرکت کار کرده یا خود یک کسب و کار مرتبط آغاز کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *