دانشگاه علوم کاربردی فنلاند اولین دوره آموزشی جهان در TikTok را راه‌اندازی می‌کند

روز جمعه، دانشگاه علوم کاربردی «هاگا هلیا» (Haaga-Helia) در شهر هلسینکی (Helsinki) اعلام کرد به‌زودی یک دوره آموزشی را راه‌اندازی می‌کند که به طور کامل در شبکه اجتماعی TikTok تدریس خواهد شد. این دوره شامل سخنرانی‌های ویدیویی کوتاهی است که در این پلتفرم بارگذاری می‌شوند و دانش‌آموزان به کمک آن‌ها تکالیف دوره کارآفرینی را کامل می‌کنند. دانشگاه Haaga-Helia در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که آن‌ها اولین مؤسسه آموزشی معتبر در جهان هستند که چنین دوره‌ای را از طریق شبکه اجتماعی TikTok ارائه می‌کنند.

این دانشگاه به اهمیت روزافزون TikTok به‌عنوان یک کانال خبری مهم برای جوانان اشاره کرد. آن‌ها همچنین اعلام کردند که هدف آن‌ها بهره‌بردن از محبوبیت TikTok و افزایش مطالب آموزشی در این شبکه اجتماعی است.

رئیس و مدیرعامل Haaga-Helia آقای تیمو کوکو (Teemu Kokko) در بیانیه مطبوعاتی این دانشگاه گفت: «یکی از اصول اصلی Haaga-Helia جسور بودن است که فرهنگ قوی ما در تجربه‌آموزی را نشان می‌دهد. ما تغییر را به‌عنوان یک تهدید نمی‌بینیم، بلکه آن را یک فرصت مناسب برای ساخت یک چیز کاملاً جدید می‌دانیم. دانشجویان در حال حاضر وقت زیادی در شبکه اجتماعی TikTok می‌گذرانند، پس چرا با تولید مطالب درسی در کنار ویدیوهای سرگرم‌کننده نقش خود را ایفا نکنیم؟»

بااین‌حال، سرویس امنیت و اطلاعات فنلاند (Supo) نگرانی‌هایی را درمورد به‌اشتراک‌گذاری داده‌های این برنامه با دولت چین مطرح کرده است. سال گذشته هم شرکت مخابراتی Telia استفاده از شبکه اجتماعی TikTok روی دستگاه‌های خود را ممنوع کرد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *