شرایط تحصیل رایگان در فنلاند چیست؟

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند چیست؟ همه چیز درباره تحصیل رایگان فنلاند

کشورهای فنلاند، نروژ و آلمان از محبوب‌ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی هستند اما چه چیزی دانشجویان را به این کشورها می‌کشاند؟ سیاست‌های تحصیل رایگان، استانداردها و مؤسسات آموزشی با کیفیت بالا و اهمیتی که دانشگاه‌ها برای تحقیق و آموزش عملی قائل هستند از جمله مواردی است که سبب می‌شود تحصیل رایگان فنلاند انتخاب اصلی افراد زیادی باشد.

کیفیت برنامه‌های تحصیلی کشور فنلاند توسط رتبه بندی‌های بین المللی تأیید شده و دانشگاه‌های این کشور را در لیست بهترین‌های جهان طبقه بندی می‌کند. پیش از ثبت نام در در دانشگاه‌های اروپا باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا در نهایت تصمیم بگیرید که آیا آن‌ها انتخاب مناسبی برای ماجراجویی تحصیلی بین المللی شما هستند یا خیر. فراموش نکنید که هزینه‌های زندگی در آلمان، نروژ و فنلاند را نیز بررسی کنید تا متوجه شوید به چه بودجه‌ای نیاز دارید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چه کسانی تحصیل رایگان فنلاند را انتخاب کرده و تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

چه کسانی هزینه تحصیل در فنلاند را پرداخت نمی‌کنند؟

دانشگاه‌های دولتی فنلاند به دو دسته دانشگاه‌های معمولی و دانشگاه‌های علمی کاربردی تقسیم می‌شوند. همه آن‌ها برای دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس می‌آیند بدون شهریه خواهند بود. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA که در مقاطع تحصیلی انگلیسی ثبت نام می‌کنند، ملزم به پرداخت شهریه هستند با این حال برنامه‌های تحصیلی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تدریس می‌شوند برای همه دانشجویان بین المللی رایگان است. با توجه به این نکته اگر زبان فنلاندی را یاد گرفته باشید، می‌توانید به صورت رایگان از خدمات آموزشی این کشور بهره مند شوید.

حداقل شهریه تعیین شده توسط دولت فنلاند حدود 1500 یورو در سال برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد است اما اکثر برنامه‌های تحصیلی شهریه بیش از این مبلغ را دریافت می‌کنند.

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در دانشگاه‌های دولتی فنلاند ثبت نام می‌کنند از 5000 تا 15000 یورو در سال متغیر بوده که دانشگاه هلسینکی گران‌ترین دانشگاه کشور است. دانشگاه‌های خصوصی معمولا هزینه‌های بالاتری دریافت می‌کنند. مطمئن شوید که هزینه های زندگی در حین تحصیل در فنلاند را نیز در نظر گرفته‌اید. میانگین هزینه ها بین 700 تا 1300 یورو در ماه است و به عادات خرج کردن شما نیز بستگی دارد؛ البته هزینه ها در هلسینکی می‌تواند بیشتر باشد.

بهترین دانشگاه‌های بدون شهریه در فنلاند

  • دانشگاه Vaasa – نرخ پذیرش 10 درصد
  • دانشگاه هلسینکی – نرخ پذیرش 17 درصد
  • دانشگاه تامپره – نرخ پذیرش 9 درصد
  • دانشگاه تورکو – نرخ پذیرش 10-20 درصد
  • دانشگاه Jyvaskyla – نرخ پذیرش 10 درصد
روند ارسال درخواست برای پذیرش تحصیل رایگان فنلاند
روند ارسال درخواست برای پذیرش تحصیل رایگان فنلاند

روند ارسال درخواست برای پذیرش تحصیل رایگان فنلاند

چه چیزی را می‌توان در مورد فنلاند دوست نداشت؟ تحصیل در این کشور رایگان است، کشور دارای طبیعت بکری است، مردم خونگرم و مهمان نوازی دارد، رفاه زندگی بالاست و … از جمله دلایلی است که سبب می‌شود بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فنلاند را به عنوان مقصد سفر یا مهاجرت خود انتخاب نمایند. مانند هر کشور دیگری، فنلاند برای پذیرش در یکی از دانشگاه ها از شما می‌خواهد که چند مرحله را دنبال کنید.

  1. در مورد دانشگاه مناسب تصمیم بگیرید

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را دارد که همه کشورها در تلاش هستند این سیستم را در کشور خود پیاده کنند. فنلاند پس از جنگ جهانی دوم توانست تحول قابل توجهی در سیستم آموزشی خود ایجاد کند که سال‌ها بعد از آن به عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا یاد می‌کنند. طبق مطالعات انجام گرفته دانش‌اموزان فنلاندی از لحاظ سطح علمی و امید به زندگی در صدر اروپا قرار گرفته و همین موضوع نشان می‌دهد چرا تحصیل رایگان فنلاند انتخاب خوبی است.

زمانی که تصمیم گرفتید برای تحصیل به فنلاند مراجعه کنید، باید ابتدا در مورد دانشگاه‌های مختلف مطالعه کرده و بهترین دانشگاه را برای خود انتخاب کنید. رشته‌های متنوعی در دانشگاه‌های فنلاند ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها به جای زبان فنلاندی، به زبان انگلیسی برگزار شده تا دانشجویان بین اللملی که زبان فنلاندی نمی‌دانند مشکلی برای حضور در دانشگاه پیدا نکنند.

چند دانشگاهی که پیشنهاد می‌دهیم مورد بررسی قرار دهید:

  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه Jyväskylä
  • دانشگاه LUT
  • دانشگاه علمی کاربردی متروپولیا
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه علمی کاربردی Laurea
  • دانشکده اقتصاد هنکن
  1. برای درخواست آماده شوید

ابتدا باید بدانید که فنلاند مؤسسات دانشگاهی خود را به دو دسته تقسیم می کند:

  • UAS (دانشگاه های علوم کاربردی)، که متخصصان را در پاسخ به نیازهای بازار کار آموزش می‌دهد.
  • دانشگاه‌های عادی که تحقیقات علمی انجام داده و بر اساس علم تئوری به ارائه آموزش و تحصیلات تکمیلی می‌پردازند.

فنلاند یکی از کشورهای اروپایی است که آموزش رایگان ارائه می‌دهد اما پیش از ارسال درخواست لازم است در مورد شرایط آموزش آن اطلاع جمع آوری کنید.اگر دانشگاه انتخابی شما به اندازه‌ای که انتظار داشتید ارزان نیست، می‌توانید برای بورسیه تحصیلی در فنلاند درخواست دهید. برای این امر باید از وب سایت پذیرش بین المللی فنلاند دیدن کنید و تمام جزئیات و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا دریافت کنید.

  1. چگونه برای مدرک کارشناسی ارشد فنلاند اقدام کنیم؟

وقتی نوبت به فرآیند درخواست می‌رسد، دانشجویان گزینه‌های متعددی دارند:

  • در وب سایت رسمی دانشگاه‌ها درخواست دهید.
  • در وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) درخواست دهید.
  • از طریق Studyinfo، وب سایت رسمی برنامه های کاربردی فنلاند، درخواست دهید.

هر یک از موسسات آموزش عالی فنلاند دارای یک دفتر پذیرش هستند که در صورت بروز مشکل، آماده پاسخگویی به هر سوالی هستند. معمولاً هر دانشگاه معیارها و لیست مدارک پذیرش خود را دارد، اما نقاط مشترکی وجود دارد. دو نوع درخواست وجود دارد که می‌توانید با آن درخواست خود را مطرح کنید:

  • برنامه مشترک: درخواست مشترک به این معنی است که شما می‌توانید تا شش رشته تحصیلی را با یک درخواست تقاضا دهید. شما باید رشته‌ها را به ترتیب دلخواه خود در فرم درخواست قرار دهید اما مراقب باشید زیرا پس از پایان دوره درخواست نمی‌توانید آن را تغییر دهید.
  • برنامه جداگانه: اگر از طریق درخواست جداگانه درخواست دهید، مستقیماً برای برنامه تحصیلی یک موسسه درخواست می‌دهید. فرم‌های درخواست جداگانه برای هر برنامه تحصیلی یا موسسه پر شده و محدودیتی برای تعداد برنامه‌های تحصیلی که می‌توانید درخواست کنید وجود ندارد.
  1. الزامات زبان را بررسی کنید

زبان انگلیسی برای زندگی آرام شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فنلاند ضروری است البته شما می‌توانید زبان فنلاندی یا سوئدی را برای تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند فرا گیرید. اگر زبان مادری شما انگلیسی، سوئدی یا فنلاندی نیست، باید در آزمون زبان شرکت کنید. معمولا UAS می‌تواند آزمون‌های زبان را برای دانش‌آموزان احتمالی خود، کتبی یا به صورت مصاحبه، سازماندهی کند. از سوی دیگر دانشگاه‌ها به طور مستقیم انتظار دارند که مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. اگر مدرک تحصیلی در یک زبان خارجی داشته باشید، می‌توانید آن را به عنوان مدرک مهارت زبان ارائه کنید. تست‌های زیر آزمون‌هایی هستند که توسط دانشگاه‌های فنلاند به رسمیت شناخته می‌شوند:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل
  • PTE آکادمیک
  1. مدارک درخواستی مورد نیاز را جمع‌آوری کنید

مدارک مورد نیاز یک دانشگاه عادی در فنلاند با مدارک مورد نیاز یک UAS متفاوت است.

دانشگاه های علمی کاربردی به موارد زیر نیاز خواهند داشت:

  • کپی مدارک
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی اصلی
  • گواهی اشتغال به کار در صورت وجود

دانشگاه‌های معمولی پس از شروع درخواست آنلاین فهرست جامعی از مدارک مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

  1. به مهلت درخواست دانشگاه توجه کنید

دانشگاه های فنلاند و UAS تقویم دقیقی ندارند. پذیرش برای برنامه‌های کارشناسی ارشد بین اوایل دسامبر و اواسط تا اواخر ژانویه است. همچنین UAS می‌تواند برنامه پذیرش خود را تا ماه مارس تمدید کند. با توجه به اینکه هیچ تاریخ دقیقی وجود ندارد، باید وب سایت دانشگاه را دائما بررسی کنید.

  1. مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش

بیایید فرض کنیم نامه پذیرش خود را دریافت کرده‌اید، در این صورت تبریک می‌گوییم! اکنون لازم است در مورد اجازه اقامت فنلاند تحقیق کنید، زیرا برای تحصیل بیش از 90 روز به یک مجوز نیاز خواهید داشت. اگر کمتر از 3 ماه باشد، باید برای ویزا اقدام کنید.

فراموش نکنید که می‌توانید از UAS/دانشگاه عادی خود برای اقامت یا سایر خدمات دانشجویی کمک بخواهید. کارکنان این دانشگاه تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا شما بتوانید ویزا یا اقامت فنلاند را دریافت کنید.

چرا تحصیل رایگان در فنلاند ؟
چرا تحصیل رایگان در فنلاند ؟

چرا تحصیل رایگان در فنلاند ؟

دنیا پر از دانشگاه‌های مطرحی است که ممکن است شما را مجذوب خود کنند اما چرا باید تحصیل در فنلاند را بین گزینه‌های خود قرار دهید؟ در ادامه به معرفی این دلایلی خواهیم پرداخت.

  1. تحصیل در فنلاند رایگان است

درست خواندید، تحصیل در فنلاند رایگان است! در حالی که تحصیل در اکثر کشورها مستلزم پرداخت شهریه هنگفتی است، فنلاند به نوعی توانسته است تحصیلات دانشگاهی را کاملاً با بودجه دولتی حفظ کند. حتی برای دانشجویان بین المللی. چند استثنا وجود دارد: برخی از دوره های کارشناسی ارشد از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA هزینه دریافت می‌کنند و کلیه دوره‌های زبان انگلیسی هم شهریه دارند اما اگر تسلط خوبی به زبان فنلاندی دارید، دوره‌های تحصیلی دانشگاه برای شما رایگان خواهند بود.

  1. دانشگاه‌های فنلاند رتبه عملی بسیار بالایی دارند

اگر فکر می‌کنید چیزهای رایگان ارزش کمی دارند یا اصلاً ارزش ندارند، اشتباه می‌کنید. سیستم آموزش عالی فنلاند به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین‌های جهان مورد احترام قرار می‌گیرد. هشت دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2012/13 ظاهر می‌شوند و اکثر آنها نسبت به سال قبل پیشرفت کرده‌اند. بالاترین موقعیت ها به: دانشگاه هلسینکی (78)، دانشگاه تورکو (211)، دانشگاه آلتو (222) و دانشگاه اولو (262) تعلق دارد.

  1. طبیعت بکر فنلاند

فنلاند به خاطر دریاچه‌ها، جزایر و پیست‌های اسکی شناخته می‌شود و دارای مکان‌های طبیعی واقعا خیره‌کننده است. در این کشور علاوه بر تحصیل رایگان می‌توانید از طبیعت بکر و دست نخورده آن هم لذت ببرید.

  1. برخورد خوب مردم فنلاند

مردم کشور فنلاند افراد پر حرفی نیستند اما برخوردهای آن‌ها بسیار دوستانه بوده و در صورتی که نیاز به کمک پیدا کنید، شما را راهنمایی خواهند کرد.

  1. کارهای زیادی برای انجام دادن در فنلاند وجود دارد

فنلاند سرگرمی‌های بسیار زیادی را ارائه می‌دهد که در کنار تحصیل رایگان در فنلاند می‌توانید آن‌ها را نیز امتحان نمایید مانند:

  • بازدید از دهکده بابانوئل
  • هاکی روی یخ
  • صید ماهی
  • سونا
  • بازدید از ساختمان‌هایی با معماری قدیمی
  • ورزش‌های برفی

 

چنانچه برای تحصیل رایگان در فنلاند نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در فنلاندکیو می‌توانند راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه دهند. تنها کافی‌ست با راه‌های ارتباطی ثبت شده در سایت سوال خود را مطرح کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *