سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های دنیا کدامند؟

در دنیای امروزی بیش از 7100 زبان وجود دارد که برخی از آن‌ها توسط میلیون‌ها نفر صحبت شده و برخی برای مناطق کوچک‌تر کاربرد دارند. زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک معرفی شده است تا با یادگیری آن بتوان با سایر کشورها ارتباط برقرار کرد. برخی از افراد علاقه دارند که زبان‌های بیشتری یاد گرفته و به سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند تا به سطح دانش خود بیافزایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی سخت ترین زبان های دنیا بپردازیم.

لیست سخت ترین زبان های دنیا

  • زبان چینی ماندارین

لیست سخت ترین زبان های دنیا را با چینی ماندارین آغاز می‌کنیم. این زبان به قدری پیچیده و گسترده است که حس می‌کنید در حال حل یک پازل بی پایان هستید! یکی از بزرگترین مشکلات این زبان برای یادگیری، چالش کلامی آن است اما اجازه دهید ابتدا سختی‌های نوشتاری چینی را مرور کنیم. برای تسلط یا خواندن چینی باید هزاران کاراکتر منحصربفرد این زبان را فرا بگیرید تا بتوانید یک متن نوشته یا برشی از روزانه را بخوانید.

اگر یادگیری کاراکتر زیاد چالش بزرگی برای شما محسوب نمی‌شود، باید چالش گرامری و تلفظی آن را نیز در نظر بگیرید. گرامر زبان چینی نسبت به گرامر زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها بسیار متفاوت است. بدون وجود یک ساختار خاص برای جمله بندی، ممکن است در فرآیند ساخت جملات چالش بزرگی را تجربه کنید. حتی اگر این دو مشکل بزرگی برای شما ایجاد نمی‌کند، وجود چهار صدا و لحن کمی گیج کننده است. بیان کلمه با لحن اشتباه می‌تواند معنای آن را به طور کامل تغییر دهد. زبان چینی زبانی است که به جای نرم افزارهای آموزشی بهتر است از یک معلم خصوصی برای یادگیری آن کمک بگیرید.

  • زبان عربی

یکی دیگر از سخت ترین زبان های دنیا، زبان عربی است که جز زبان‌های سامی بوده و حدودا 400 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. زبان عربی، زبان رسمی 26 کشور مختلف است و از لحاظ فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت زیادی است اما به دلیل وجود گویش‌های زیاد که هر کدام می‌توانند در تلفظ، واژگان و دستور زبان تفاوت زیادی ایجاد کنند؛ یادگیری آن دشوار است.

لیست سخت ترین زبان های دنیا
لیست سخت ترین زبان های دنیا

سیستم نوشتاری زبان عربی برای افرادی که از چپ به راست می‌نویسند، چالش برانگیز است زیرا در این زبان حروف از سمت راست به سمت چپ نوشته می‌شوند. هم‌چنین واکه‌هایی در زبان عربی وجود دارد که قرار دادن آن‌ها بر روی کلمات می‌تواند باعث تغییر تلفظ‌شان شود. اگر به دنبال زبانی مملو از اشکال پیچیده فعل هستید، زبان عربی برای شما جذاب خواهد بود.

  • زبان ژاپنی

بدون شک زبان ژاپنی جایگاه ویژه‌ای در این لیست دارد. بیش از 128 میلیون نفر در جهان به ژاپنی صحبت کرده که عمده آن‌ها در ژاپن زندگی می‌کردند. یکی از ویژگی‌های جذاب زبان ژاپنی، سبک خاص نوشتاری آن است که زبان آموزان را به خود جذب می‌کند. این زبان چهار شکل نوشتاری کانجی (Kanji)، هیراگانا (Hiragana)، کاتاکانا (Katakana)، رومانجی (Romanji) دارد.

کاتاکانا برای نوشتن کلماتی کاربرد دارد که از زبان های دیگر به زبان ژاپنی وارد می‌شوند، هیراگانا برای یادگیری کلمات اصیل ژاپنی کاربرد داشته و بهترین روش برای یادگیری این زبان خواهد بود. شکل دیگر نوشتاری با عنوان روماجی وجود دارد که در آن کلمات ژاپنی با حروف لاتین نوشته می‌شوند. کانجی سخت‌ترین شکل نوشتاری ژاپنی محسوب می‌شود که برای نوشتن کلمات چینی شکل گرفته است.

چالش بعدی موضوعی است که فقط با تمرین بر آن تسلط پیدا می‌کنید. ساختار جملات در زبان ژاپنی بسیار متفاوت از انگلیسی است؛ افعال به اخر جمله منتقل شده و عادت کردن به ترکیب آن ساده نیست. در هنگام صحبت کردن به این زبان باید به فرهنگ و ادب احترام زیادی بگذارید زیرا انتخاب نامناسب یک کلمه می‌تواند مکالمه را خراب کند.

  • زبان کره‌ای

ممکن است در نگاه اول به زبان کره‌ای نگاه کرده و فکر کنید تفاوتی با ژاپنی یا چینی ندارد اما در واقعیت این زبان تفاوت زیادی با آن‌ها دارد. سه چیز یادگیری زبان کره‌ای را تبدیل به یک چالش می‌کند: گرامر، کلمات هم آوا و فونتیک نوشتاری. البته موضوعی که می‌تواند بیشتر از هر چیزی برای زبان آموزان چالش برانگیز باشد، گرامر آن است. برای صحبت کردن به این زبان باید ترکیب کلمات، ساختار جمله و افعال را به خوبی یاد بگیرید.

در زبان کره‌ای مانند زبان ژاپنی سیستم خاصی وجود دارد که در آن واژگان و اشکال فعل بر اساس وضعیت گوینده و شنونده تغییر می‌کند. موضوع بعدی چالشی که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی هم با آن روبه‌رو می‌شوید؛ هموفون‌ها هستند. هموفون به کلماتی گفته می‌شود که از لحاظ تلفظ یکسان بوده اما شکل نوشتاری و معنای متفاوتی دارند. زبان کره‌ای مملو از این کلمات هموفون است که به نظر یکسان هستند اما معنی آن‌ها مشابه نیست. سیستم نوشتاری هانگول ممکن است حسی شبیه به یادگیری حروف زبان انگلیسی داشته باشد.

  • زبان فنلاندی

زبان فنلاندی به گرامر پیچیده و سیستم هارمونی واکه خود مشهور است. در کنار آن نباید واژگان گسترده و مرکب این زبان را نیز فراموش کرد. برای تسلط بر زبان فنلاندی مولفه‌های مختلفی وجود دارد که باید در فرآیند یادگیری، به همه آن‌ها بپردازید. بسته به ساختار جمله و مفهومی که قصد دارید آن را بیان کنید، ممکن است این مولفه‌ها متفاوت باشند. در کنار سختی‌های گرامری زبان فنلاندی، دست و پنجه نرم کردن با واکه‌ها یا حروف صدادار این زبان هم دشوار است و تنها با تمرین می‌توانید به آن‌ها مسلط شوید. واژگان فنلاندی عاشق قرض گرفتن کلمات از زبان‌های دیگر هستند اما در این زبان کلمات طوری تغییر می‌یابند که به خوبی در گرامر و تلفظ منحصر به فرد آن قرار گیرند؛ به همین دلیل گاهی یک کلمه آشنا بنظر می‌رسد اما به دلیل تغییرات، نمی‌دانید چه کلمه‌ای است.

  • زبان مجارستانی

یادگیری زبان مجارستانی حتی برای افرادی که اهل تلاش زیاد هستند هم دشوار خواهد بود. این زبان در دسته زبان‌های پیوندی قرار می‌گیرد؛ این بدان معناست که بیشتر واژگان آن از چسباندن تکواژ‌ها به یکدیگر تشکیل می‌شوند. از سمت دیگر مجارستانی با هیچ زبان هندی و اروپایی مرتبط نیست، در نتیجه هیچ لغت آشنایی در آن نخواهید دید. به‌علاوه زبان مجارستانی دارای صداهای واکه و صامت واقعا عجیب و غریب و بیگانه است که شما را وادار می‌کند تا برای مدت زمان طولانی روی تلفظ خود کار کنید.

  • زبان باسکی

باسکی زبان رسمی مردم باسک بوده که در بخش شمالی اسپانیا و جنوب غرب فرانسه زندگی می‌کنند. این زبان به حروف لاتین نوشته می‌شود اما بسیار متفاوت از هر زبانی است که تا به امروز با آن برخورد داشته‌اید. از آنجایی که این زبان هیچ ارتباطی با زبان‌های زنده دنیا ندارد، یادگیری آن چالش‌های زیادی به وجود می‌آورد. برای یادگیری زبان باسکی باید صبر زیادی داشته باشید، به دلیل عدم وجود کلمات ناآشنا همه چیز را باید از صفر آموزش ببینید. البته علاقه به یادگیری این زبان می‌تواند به معنای یک سفر تحصیلی خارج از کشور به منطقه‌ای بین فرانسه و اسپانیا باشد.

  • زبان ایسلندی

شاید تا به امروز شنیده باشید که ایسلندی زبان سختی است، و واقعا هم همینطور است. این زبان شاخه‌ای از زبان‌های اسکاندیناویایی بوده و در خانواده زبان‌های ژرمنی تقسیم بندی می‌شود. زبان ایسلندی در طی سالیان طولانی، دچار تغییرات زیادی نشده و همان شکل کهن خود را حفظ کرده است. بخش سنگین این زبان، گرامر پیچیده آن است. چهار حالت مختلف برای اسامی، صفت‌ها و ضمایر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قوانین مخصوص به خود را دارند. علاوه بر آن افعال نامنظمی وجود دارد که باید همه آن‌ها را به خاطر بسپارید.

اگر گرامر سخت آن را کنار بگذاریم، یادگیری واژگان زبان ایسلندی پیچیده خواهد بود. واژگان ایسلندی از اسکاندیناوی قدیم مشتق شده‌اند و شامل انبوهی از کلمات مرکب و واژه‌های اختراعی (Neologism) می‌شوند که برای یادگیری این زبان باید با آن‌ها آشنا شوید.

  • زبان لهستانی

زبان بعدی که در لیست سخت ترین زبان های دنیا جای می‌گیرد، لهستانی است. این زبان زیر شاخه‌ای از زبان‌های اسلاوی بوده و از خانواده زبان‌های هندواروپایی است. سخت‌ترین بخش یادگیری زبان لهستانی، قوانین گرامری آن است که می‌توانند نمونه بارز پیچیدگی یک زبان به شمار بروند. با وجود هفت حالت برای اسامی، صفت‌ها و ضمایر؛ پایان هر کلمه بسته به نقش آن در جمله تغییر می‌کند. از این مباحث که عبور کنیم، به افعال می‌رسیم که می‌توانند شش زمان مختلف داشته باشند. لهستانی دارای انبوهی از صداهای منحصربه‌فرد است که شما را مجبور می‌کند برای صحبت کردن به زبان لهستانی، تمرینات بسیار زیادی انجام دهید.

  • زبان ناواهو

زبان ناواهو در صدر لیست سخت ترین زبان های دنیا قرار دارد. این زبان از دسته زبان‌های آتاباسکی (زبان‌های سرخ‌پوستان آمریکای شمالی) بوده و شمار گویشوران آن حدودا 170 هزار نفر است. دستور زبان ناواهو مانند یک پازل است که درآن، پیشوندها و پسوندها به یکدیگر چسبیده و کلمات را تشکیل می‌دهند. در زبان ناواهو لحن و استرس کلمات می‌تواند به طور کلی معنای آن را تغییر دهد. جالب است بدانید که در طول جنگ جهان دوم، نیروهای متفقین از کد زبانی ناواهو برای انتقال اطلاعات حساس استفاده می‌کردند زیرا یادگیری زبان بسیار سخت بود و دشمن نمی‌توانست اطلاعات را رمزگشایی کند.

با اینکه زبان فنلاندی هم در این لیست جا دارد، ولی اصلا لازم نیست نگران یادگیری این زبان باشید زیرا ما، تیم فنلاندکیو، در این پروسه و در هر قدم آن در کنار شما خواهیم بود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *